×

14 توصیه پلیس برای خرید نوروزی ایمن

14 توصیه پلیس برای خرید نوروزی ایمن

پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان در تشریح توصیه‌هایی در مورد خریدهای عید نوروز اعلام کرد به دلیل پیشرفت فناوری‌های اطلاعات به ویژه در ار تباطات اینترنتی خارج ازمنزل ازاهمیت بسیار برخوداراست

14-توصیه-پلیس-برای-خرید-نوروزی-ایمن

 پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان در تشریح توصیه‌هایی در مورد خریدهای عید نوروز اعلام کرد: به دلیل پیشرفت فناوری‌های اطلاعات به ویژه در ارتباطات اینترنتی خارج ازمنزل ازاهمیت بسیار برخوداراست.

برای جلوگیری ازهرنوع مشکلی برای شهروندان درسفرهای نوروزی به توصیه‌های ذیل توجه کنید:

1. عده‌ای سودجو باراه‌اندازی صفحات و سایت‌های جعلی درفضای اینترنت اقدام به تبلیغ تورهای ارزان قیمت داخلی و خارجی می‌کنند،این کلاهبرداران با ارائه قیمت‌های بسیار پایین،افراد را ترغیب می‌کنند تا ازخدمات آنان بهره‌مند شوند اما غافل ازاینکه بررسی‌ها نشان داده است که این تورهای ارزان قیمت تنها پوششی برای کلاهبرداری ازمسافران نوروزی است.

2. درمسافرتها و در مواقعی که برای اتصال به شبکه ازاینترنت هتلها و مکان های عمومی استفاده می کنید مطمئن شوید اطلاعات به صورت رمزنگاری شده ارسال می شود زیرا در غیر این صورت ممکن است اطلاعات مهمی به راحتی دراختیار افراد ناشناس قرار گیرد و از پروتکل HTTPS برای ارسال اطلاعات مهم استفاده کنید.

3. اگر از گوشی‌های موبایل هوشمند و یاتبلتها استفاده می‌کنید، بر روی آنها برنامه های کاربردی و مفید نصب کنید تا درصورت گم شدن یا سرقت دستگاه به راحتی اطلاعات محلی که دستگاه شما در آنجا قرار دارد را پیدا کنید.

4. اطلاعات سفرخود را در اینترنت به اشتراک نگذارید این اطلاعات می تواند اطلاعات عدم حضور شما در منزل را دراختیار سارقان قرار دهد.

5. درصورتی که از کافی‌نت‌ها استفاده می‌کنید حتما پس از اتمام کار از حساب کاربری خود ازشبکه‌های اجتماعی و ایمیل‌ها خارج شوید و تاریخچه مرورگر و مابقی اطلاعات را پاک کنید و ازعدم ذخیره کلمه عبور ( پسورد) درسیستم مطمئن شوید.

6. روزانه موجودی حساب های بانکی خود را کنترل کنید تا درصورت برداشت غیرمجاز و یاسوء استفاده سریعا از آن مطلع شوید.

7. روی فایل‌های خود درلپ تاپ و یا سایر وسایل الکترونیکی کلمه عبور (پسورد) بگذارید تا در صورت مفقودی اطلاعات شما به دست دیگران نیفتد.

8. دستگاه‌های حامل داده، دوربین عکاسی و هرنوع حافظه جانبی را همراه خود ببرید و از جا گذاشتن آنها در هتل‌ها و سوئیت‌ها خودداری کنید.

9. از کارت‌های اعتباری و اطلاعات حساب بانکی خود به خوبی مراقبت کنید، حین خرید، کارت اعتباری را خودتان در دستگاه POS بکشید و رمز را نیز خودتان وارد کنید.

10. دراین ایام حتما دقت کنید روی عابربانک تجهیزات مشکوک و اضافی نصب نشده باشد.

11. درهنگام پرداخت از طریق سامانه پرداخت فروشگاهی حتما از فروشنده بخواهید که دستگاه را در نزدیکی شما قرار دهد تا خود بتوانید رمز بانکی را وارد کنید.

12. پس ازخرید ازطریق دستگاه کارت خوان حتما برگه رسید مشتری را از فروشنده بگیرید.

13. به دلیل خریدهای نوروزی و شلوغی اماکن عمومی درهنگام خریدها از تلفن همراه خود در این مکانها استفاده نکنید و از قراردادن عکس‌های خانوادگی، شماره حساب ها و رمزهای بانکی روی تلفن همراه خودداری کنید تا در صورت سرقت گوشی همراه، این اطلاعات باعث سوءاستفاده های بعدی نباشد.

14. همچنین با قراردادن رمز پین گوشی درهنگام روشن کردن آن و همچنین رمزگذاری روی فایل های خود در تلفن همراه، مانع از دستیابی افراد سودجو به آنها شوید.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.