×

فردی که پروانه وکالت می‌گیرد صلاحیت عضویت در هیات مدیره را دارد

فردی که پروانه وکالت می‌گیرد صلاحیت عضویت در هیات مدیره را دارد

یک عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز گفت در راس هرم هر سه قوه کسانی هستند که به استقلال وکلا اعتقاد دارند، اما جریان‌های فرودستی در بعضی دستگاه‌های حکومتی قصد مخدوش کردن این استقلال را دارند

فردی-که-پروانه-وکالت-می‌گیرد-صلاحیت-عضویت-در-هیات-مدیره-را-دارد وکیل 

یک عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: در راس هرم هر سه قوه کسانی هستند که به استقلال وکلا اعتقاد دارند، اما جریان‌های فرودستی در بعضی دستگاه‌های حکومتی قصد مخدوش کردن این استقلال را دارند.

 عباس کریمی طی سخنانی در همایش گروه وکلای ایساتیس در رابطه با فرصت‌ها و تهدیدهای حرفه وکالت، گفت: همه ما معتقدیم که امروز حرفه وکالت بر سر دو راه سرنوشت‌ساز قرار گرفته و آن راهی است که باید ما انتخاب کنیم و برای ما آن را انتخاب نخواهند کرد.

وی با طرح این سوال که آیا ما قدم در راهی خواهیم گذاشت که وکالت را به اضمحلال می‌برد یا عزت وکلا را به همراه خواهد داشت، گفت: ما یک فرصت بسیار مهم داریم و آن این است که جایگاه وکالت به صورت سریع در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران پیش‌بینی شده است و استنباطی که از اصول قانون اساسی در این باره به عمل می‌آید به شکلی است که کسی نمی‌تواند آن را زیر سوال ببرد.

نامزد بیست و هشتمین دوره انتخابات کانون وکلای مرکز ادامه داد: در اسناد بین‌المللی نیز وکالت به عنوان یکی از الزامات حق دفاع به رسمیت شناخته شده است و این یک فرصت برای ماست.

کریمی اظهار کرد: در راس هرم هر سه قوه کسانی هستند که به استقلال وکلا اعتقاد دارند. به ویژه فرصت بسیار خوبی برای ما فراهم شده که برای دومین بار رییس‌جمهور از بین حقوقدانان انتخاب می‌شود و او خود عضو مجموعه کانون وکلاست.

وی افزود: رییس قوه قضاییه و مجلس نیز از این مساله مستثنی نیستند. حالا اینکه لایحه جامع وکالت از کجا آمده بحث دیگری است.

این عضو هیات مدیره کانون وکلای مرکز در رابطه با چالش‌های وکلا، گفت: ما با از دست رفتن بخشی از اعتبار حرفه وکالت در بین عموم مردم روبرو هستیم. رسانه‌ها عمدا یا سهوا در تنزل جایگاه وکالت موثر بوده‌اند و تاثیر منفی گذاشته‌اند و حتما باید راه‌حلی برای ترمیم این مساله اندیشید.

این حقوقدان تصریح کرد: ما باید دنبال این باشیم که ضمن برخورد با وکلای متخلف، عزت حرفه وکالت را حفظ کنیم. همان‌طور که گفته شد سران قوا به استقلال وکلا اعتقاد دارند اما جریان‌های فرودستی در بعضی دستگاه‌های حکومتی قصد مخدوش کردن این استقلال را دارند و در این زمینه برخی رسانه‌ها نیز طوری قلم زدند که امروز شاهد این هستیم که استقلال وکالت یعنی قلب وکالت را نشانه رفته‌اند.

وی با بیان اینکه ما دچار ضعف مدیریت در کانون وکلا هستیم، گفت: حرکت و جهش کانون بدون اینکه یک گروه با شهامت و اهل اندیشه با هم تصمیم بگیرند که کانون را از قوانین عهد قاجار نجات بدهند ممکن نیست و در حال حاضر مدیریت کانون مرکز توانایی این حرکت را ندارد و من به عنوان عضو هیات مدیره اعتراف می‌کنم که ما ناتوان هستیم.

کریمی ادامه داد: برنامه‌های ما در هیات مدیره کانون مرکز از دو سال پیش ناکام ماند و ما باید علت‌یابی کنیم و ببینیم چرا هیات مدیره نتوانست در دو سال گذشته موفق باشد.

نامزد بیست و هشتمین دوره انتخابات کانون وکلای مرکز خطاب به وکلای حاضر در این همایش، گفت: با توجه به این موارد از شما می‌خواهم که یا رای ندهید که رای بدهید یا اگر رای می‌دهید به گروه همفکر رای بدهید؛ زیرا در غیر این صورت گروهی تمام وقت خود را صرف از بین بردن تلاش گروه‌های دیگر خواهند کرد.

منبع : اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.