×

انتخابات کانون وکلای دادگستری مرکز سالم و دقیق است

انتخابات کانون وکلای دادگستری مرکز سالم و دقیق است

رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) با بیان این که اینجانب در گردهمایی اکثر تشکل های وکلا حضور داشته‌ام، ادامه داد حضور جوانان در این تشکل ها بسیار محسوس است و امیدوارم با فعالیت و حضور جوانان، کانون وکلا به هیات مدیره ای مرکب از جوانان، میانسالان و افراد باتجربه دست یابد

انتخابات-کانون-وکلای-دادگستری-مرکز-سالم-و-دقیق-است وکیل 

رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) با بیان این که اینجانب در گردهمایی اکثر تشکل های وکلا حضور داشته‌ام، ادامه داد: حضور جوانان در این تشکل ها بسیار محسوس است و امیدوارم با فعالیت و حضور جوانان، کانون وکلا به هیات مدیره ای مرکب از جوانان، میانسالان و افراد باتجربه دست یابد.

 رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) برگزاری انتخابات بیست و هشتمین دوره هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز در روز پنج‌شنبه - 22 اسفندماه - را سالم، جدی و دقیق ارزیابی کرد.

بهمن کشاورزاظهار کرد: اداره کانون وکلای دادگستری مرکز باید به هیات مدیره‌ای سپرده شود که این هیات مدیره اهل درد بوده و درد وکلا را بداند و ابعاد بسیار پیچیده و ظریف کار وکالت را کاملا لمس کرده باشد و بتواند کانون وکلا را آنچنان که درخور و شایسته وکلای دادگستری و در عین حال در خور مباشران حق دفاع مردم است، اداره کند.

وی افزود: هیات مدیره آتی کانون وکلای مرکز نباید مشغول حرف و مشاغلی شوند که از یک سو وقت آنها را اشغال کند و از دیگر سو مانع خدمتگزاری آنها در حرفه‌شان شود.

کشاورز با اشاره به حضور تشکل های مختلف صنفی در انتخابات بیست و هشتمین دوره هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز ادامه داد: با تصویب آیین نامه ای در هیات مدیره کانون مرکز روش های تبلیغاتی وکلا منضبط و مرتب شده و امیدوارم در این تبلیغات از روش هایی که در شان وکلا نیست، دوری شود.

رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) با بیان این که اینجانب در گردهمایی اکثر تشکل های وکلا حضور داشته‌ام، ادامه داد: حضور جوانان در این تشکل ها بسیار محسوس است و امیدوارم با فعالیت و حضور جوانان، کانون وکلا به هیات مدیره ای مرکب از جوانان، میانسالان و افراد باتجربه دست یابد.

وی با بیان این که بنده فردا در انتخابات هیات مدیره کانون مرکز حضور خواهم داشت و رای می دهم، افزود: توصیه ام به همکاران این است که در هر سن و سال و در هر تشکلی که حضور دارند، بر سر صندوق های رای حاضر شوند و رای بدهند.

کشاورز تاکید کرد: هیات مدیره کانون مرکز باید وکلای حرفه‌ای بوده و توان بدنی و ذهنی کافی برای قبول مسئولیت داشته و آمادگی لازم برای رسیدگی به امور کانون وکلای مرکز را داشته باشند.

وی با بیان این که هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز باید در دو سال تصدی خود در این سمت از پذیرش پرونده جدید خودداری کنند، ادامه داد: رییس و نواب رییس کانون مرکز نیز باید مطلقا از حضور در مراجع قضایی - جز در صورت اضطرار - خودداری کنند؛ زیرا از یک سو باید وقت کافی داشته باشند و از دیگر سو تردد رییس و نواب رییس کانون مرکز و حتی اعضای هیات مدیره کانون در شعب دادگاه‌ها جلوه خوبی ندارد.

رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران(اسکودا)درباره نحوه رای دادن وکلا در انتخابات هیات مدیره کانون مرکز گفت: هر وکیل حق دارد با ارایه پروانه تمبر شده خود 18 کاندیدا را انتخاب کند و از این تعداد 12 نفری که رای بیشتری آورند اعضای اصلی و شش نفر بعدی اعضای علی البدل هیات مدیره کانون مرکز خواهند بود.

وی افزود: در مورد رای دادن در انتخابات کانون مرکز هیچ محدودیتی برای وکلا وجود ندارد و اعضای فعلی هیات مدیره کانون وکلای مرکز و دیگر وکلا می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند، البته به شرطی که پروانه وکالت وکلای دادگستری معتبر (تمبر و تمدید شده) باشد.

کشاورز یادآور شد: در گذشته های دور کلیه کسانی که شرط ورود به حرفه وکالت را داشتند و در صورت دارا بودن سن و سابقه کافی وکالت و نداشتن سابقه انتظامی با مجازات درجه چهار به بالا، کاندیدای بالقوه عضویت هیات مدیره محسوب می شدند و هیات نظارتی که از خود وکلا تشکیل می شد صرفا وجود این شروط ایجابی و سلبی را در افراد احراز و نام همه واجدان شرایط را اعلام می کرد و وکلا می توانستند به هر یک از آنان که می خواهند رای دهند. البته در عمل تعداد مشخصی اعلام نامزدی می کردند و به تبلیغات می پرداختند و معمولا هیات مدیره نیز از میان همین گروه داوطلب انتخاب می شد.

وی افزود: اکنون طبق قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت مصوب سال 76 مقرر شده است که داوطلبان عضویت هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز که شروط خاصی برای آنها پیش بینی شده می توانند برای حضور در این انتخابات ثبت نام کنند و صلاحیت آنها را دادگاه عالی انتظامی قضات بررسی می کند.

کشاورز در پایان بار دیگر نسبت به رد صلاحیت تعدادی از کاندیداهای انتخابات هیات مدیره کانون مرکز انتقاد کرد.

منبع : پایگاه خبری رسانه قانون

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.