×

یونیسف از دولت‌های عربی خواست تا به حقوق زنان و دختران توجه کنند

یونیسف از دولت‌های عربی خواست تا به حقوق زنان و دختران توجه کنند

یونیسف از دولت‌های عربی خواست تا به حقوق زنان و دختران توجه کنند

یونیسف-از-دولت‌های-عربی-خواست-تا-به-حقوق-زنان-و-دختران-توجه-کنند وکیل 

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران

مدیر اجرایی حمایت از حقوق کودکان سازمان ملل متحد از دولت‌های عربی درخواست کرد تا نسبت به احقاق حقوق کودکان و زنان توجه ویژه‌ای داشته باشند.

به گزارش سرویس «زنان» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «آن ام. ونمان» ـ مدیر اجرایی صندوق حمایت از حقوق کودکان سازمان ملل متحد ـ در مصاحبه‌ای با خبرگزاری شینهوا، خاطر نشان کرد: متاسفانه در کشورهای عربی و برخی از کشورهای آفریقایی با ازدواج اجباری دختر‌بچه‌هایی که زیر 15 سال دارند، مواجه هستیم. بدتر آن که این دختر‌بچه‌ها مجبورند زیر سن قانونی باردار شودند.

وی تصریح کرد: در یک رویداد ناگوار شاهد این مساله بودیم که یک دختر‌بچه 12 ساله یمنی که سال گذشته با مردی که 20 سال از او بزرگ‌تر بود، ازدواج کرد و ماه گذشته حین وضع حمل جان خود را از دست داد که این مساله در حقیقت رعایت نکردن حقوق زنان و کودکان در این کشورهاست. خانواده‌ها به دلایلی نظیر تبعیت از روسای قبیله و یا به دست آوردن پول دختر‌بچه‌ها را به ازدواج مردان در می‌آورند.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام نمایندگان یونیسف، یک دختر‌بچه زیر 15 سال هنگامی که باردار است، به شدت در معرض خطر مرگ حین و پس از زایمان قرار دارد. حتی ممکن است نوزاد او هم جان سالم به در نبرد.

در این گزارش همچنین آمده است: این نوع رویدادهای ناگوار این موضوع را پیش می‌کشد که بهتر است دولت‌های عربی و کشورهایی نظیر یمن قوانین مربوط به حقوق کودکان و زنان را در مورد تجدید نظر قرار دهند و ازدواج کودکان را منع کنند.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.