×

ازدواج موقت بی‌وفایی و بی‌تعهدی را در جامعه رواج می‌دهد

ازدواج موقت بی‌وفایی و بی‌تعهدی را در جامعه رواج می‌دهد

ازدواج موقت بی‌وفایی و بی‌تعهدی را در جامعه رواج می‌دهد

ازدواج-موقت-بی‌وفایی-و-بی‌تعهدی-را-در-جامعه-رواج-می‌دهد وکیل 

یک کارشناس آسیب‌های اجتماعی:
ازدواج موقت بی‌وفایی و بی‌تعهدی را در جامعه رواج می‌دهد

خبرگزاری دانشجویان ایران - اهواز

کارشناس آسیب‌های اجتماعی بهزیستی دزفول گفت: جامعه ما نیاز به ازدواج‌های ثابت برای شکل گرفتن نهاد اصلی خانواده دارد و با ازدواج موقت، کارکردهای جامعه زیر سوال می‌رود.

سوسن فیلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ـ منطقه خوزستان ـ با بیان این‌که ازدواج موقت در دزفول بسیار شایع است، اظهار داشت: نداشتن توانایی مالی برای تهیه امکانات اولیه برای آغاز زندگی، علت رواج یافتن صیغه میان جوانان است و جوانان با ازدواج موقت تنها به رفع نیاز جنسی خود اقدام می‌کنند.

وی افزود: همچنین مردانی که وضع مالی خوبی دارند با توجه به جایز شدن صیغه ازدواج موقت از سوی مراجع، بر اساس میل تنوع‌پذیری صیغه‌های متعدد انجام می‌دهند.

فیلی با بیان این‌که دین اسلام صیغه ازدواج موقت را برای موارد خاصی جایز دانسته است، خاطرنشان کرد: ازدواج موقت بدون توجه به تبعات منفی آن در بین دانشجویان فرهنگ‌سازی شده و رواج یافته است.

وی تصریح کرد: ازدواج موقت جوانان، سن بچه‌دار شدن را بالا می‌برد و این امر منجر به زایمان‌هایی در سنین بالاتر و به دنیا آمدن فرزندان معلول می‌شود که خود بار عاطفی و مالی بسیاری به جامعه تحمیل می‌کند.

کارشناس آسیب‌های اجتماعی بهزیستی دزفول ادامه داد: ازدواج موقت تعهدات اخلاقی شوهر به زن و زن به شوهر را کاهش داده و موجب رواج بی‌وفایی و بی‌تعهدی در جامعه می‌شود.

وی با اشاره به فرزندانی که در ازدواج موقت قربانی هویت می‌شوند، اظهار داشت: در ازدواج موقت و هنگام باردار شدن زن، مرد پیش از به پایان رسیدن مدت صیغه مفقود می‌شود و نوزاد حاصل از این ازدواج یا سر راهی می‌شود یا در صورت حمایت مادر از سوی خانواده و دوستان، هویت و شناسنامه‌ای مطابق با هویت مادر پیدا می‌کند.

    

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.