×

فعالیت اداره گذرنامه در نوروز، شرایط اخذ مجوز خروج ایرانیان مقیم خارج از کشور

فعالیت اداره گذرنامه در نوروز، شرایط اخذ مجوز خروج ایرانیان مقیم خارج از کشور

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا از فعالیت ادارات منتخب گذرنامه در تعطیلات نوروزی خبر داد و گفت با دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی نیز هماهنگ شده تا مردم بتوانند به آنها مراجعه کرده و خدمات دریافت کنند

فعالیت-اداره-گذرنامه-در-نوروز،-شرایط-اخذ-مجوز-خروج-ایرانیان-مقیم-خارج-از-کشور

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا از فعالیت ادارات منتخب گذرنامه در تعطیلات نوروزی خبر داد و گفت: با دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی نیز هماهنگ شده تا مردم بتوانند به آنها مراجعه کرده و خدمات دریافت کنند.

 سردار محمود صادقی با اشاره به نحوه ارائه خدمات پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا در ایام تعطیلات نوروز، اظهار داشت: این پلیس بصورت شیفتی، از روز اول تعطیلات در خدمت ادارات مهاجرت و گذرنامه هستند و در صورت مراجعه شهروندان، ارائه خدمات می کنند.

وی ادامه داد: با تعدادی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی نیز هماهنگ شده تا در تعطیلات نوروزی به مردم، ارائه خدمات داشته باشند.

صادقی به مسافران نوروزی توصیه کرد: هموطنانی که قصد سفر دارند، تا پیش از پایان سال، در صورت نیاز برای تمدید تاریخ اعتبار گذرنامه های خود اقدام کنند.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا با اشاره به اینکه افراد مقیم خارج از کشور نیز در صورت نیاز به دریافت خدمات، می توانند به پلیس گذرنامه واقع در ستارخان، شهرآرا، مراجعه کنند، تصریح کرد: افرادی که در خارج از کشور اقدام به تعویض گذرنامه کرده اند اما محل اقامت آنان، ایران نوشته شده و قصد سفر دارند، پس از ورود به ایران باید به پلیس گذرنامه مراجعه کرده و اجازه خروج دریافت کنند.

برای دریافت مجوز خروج از کشور، تمام مدارک هویتی اعم از شناسنامه، کارت ملی، اجازه همسر برای بانوان متاهل و رضایت پدر برای فرزندان زیر 18 سال را باید به همراه داشته باشند.

صادقی به افرادی که در گذرنامه های آنان، ایران بعنوان محل اقامت، نوشته نشده است و در واقع مقیم کشوری که در آن ساکن هستند، محسوب می شوند، توصیه کرد اگر این افراد گذرنامه های خود را تعویض کرده باشند، نیازی نیست به پلیس گذرنامه ایران، مراجعه کرده و مجوز خروج دریافت کنند.

وی در خصوص گذرنامه هایی که اعلام مفقودی می شوند، نیز، تصریح کرد: در صورت پیدا شدن گذرنامه گمشده، افراد بلافاصله مراتب را به مدیریت گذرنامه محل سکونت خود اعلام نمایند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به مجوز خروج مشمولین از کشور نیز، گفت: افرادی که در سن مشمولیت هستند و قصد خروج از کشور را دارند، باید مجوز خروج خود را از سازمان نظام وظیفه عمومی دریافت کنند تا بتوانیم برای آنان گذرنامه صادر کنیم.

همچنین هموطنان می توانند قبل از سفر با مراجعه مدیریت گذرنامه سراسر کشور با ارائه اصل گذرنامه، از وضعیت ممنوع الخروج خود مطلع شوند.

وی ادامه داد: گذرنامه های افراد هنگام خروج از کشور، باید 6 ماه اعتبار داشته باشد.

به گفته صادقی افرادی که با مجوز سازمان وظیفه عمومی گذرنامه دریافت کرده اند، چنانچه در حال حاضر کارت پایان خدمت یا معافیت دریافت نموده اند، باید برای اخذ اجازه خروج مکرر به پلیس گذرنامه مراجعه کنند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه افراد، گذرنامه را پس از دریافت از نظر صحت مشخصات کنترل، نمایند، گفت: در صورت مفقود شدن گذرنامه یا مخدوش شدن آن سریعا به مدیریت های گذرنامه در سراسر کشور، اطلاع دهند.

صادقی تاکید کرد: دانشجویان و مشمولین که در خارج از کشور اقامت دارند باید مطابق مندرجات اجازه خروج در گذرنامه، به ایران سفر کنند.

منبع : اطلاعات

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.