×

رییس قوه قضاییه با تسلیت شهادت جمعی از فرماندهان سپاه این حرکات مذبوحانه تاثیری در روند وحدت شیعه و سنی نخواهد داشت

رییس قوه قضاییه با تسلیت شهادت جمعی از فرماندهان سپاه این حرکات مذبوحانه تاثیری در روند وحدت شیعه و سنی نخواهد داشت

رییس قوه قضاییه با تسلیت شهادت جمعی از فرماندهان سپاه این حرکات مذبوحانه تاثیری در روند وحدت شیعه و سنی نخواهد داشت

رییس-قوه-قضاییه-با-تسلیت-شهادت-جمعی-از-فرماندهان-سپاه-این-حرکات-مذبوحانه-تاثیری-در-روند-وحدت-شیعه-و-سنی-نخواهد-داشت

رییس قوه قضاییه با بیان این‌که حقوق بشر ابزاری سیاسی در دست کشورهای غربی علیه دیگر کشورهاست، اظهار کرد: در عین حال مسوولان کشور باید تلاش کنند که چهره حقوق بشر کشور در حد میسور چهره‌ای قابل قبول باشد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، آیت‌الله صادق آملی لاریجنانی در جلسه امروز مسوولان عالی قضایی خواستار تلاش مسوولان کشور در مقابل توطئه‌های دشمنان در بعد حقوق بشر علیه ایران شد و گفت: تمام مسوولان کشور باید تلاش کنند که چهره حقوق بشر کشور، در حد میسور چهره قابل قبول و قابل اعتمادی باشد تا نهادهای بین‌المللی حقوق بشر بهانه‌ای برای اعمال فشارهای ناجوانمردانه علیه جمهوری اسلامی ایران نداشته باشند.

رییس قوه قضاییه با اشاره به اینکه علیرغم تبلیغات وسیع رسانه‌های وابسته به استکبار در مخدوش کردن چهره جمهوری اسلامی ایران در زمینه حقوق بشر، نگاه ملت‌ها و مردم دنیا به حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران نگاهی مثبت است، ‌گفت: دستگاه‌های تبلیغاتی استکبار و صهیونیست همواره سعی در وارونه کرد مسایل دارند و جمهوری اسلامی ایران نیز باید با تلاش مضاعف به مقابله با این تبلیغات بپردازند و باید تلاش شود که چهره کشور را از پاره‌ای کاستی‌ها که ممکن است در زمینه حقوق بشر بهانه‌ای به دست مدعیان دروغین دفاع از حقوق بشر بدهد، پاک کنیم.

آیت‌الله لاریجانی توجه جدی به مباحث نظری حقوق بشر را برای مقابله نظری با مبانی حقوق بشری غرب بسیار ضروری دانست و تاکید کرد: اسلام نسبت به بحث حقوق بشر نظر دارد و باید به کمک اندیشمندان اسلامی مباحث نظری حقوق بشر تقویت و مشخص شود که چه میزان از مبانی حقوق بشر و کنوانسیون‌های حقوق بشری مصوب نهادهای بین‌المللی منطبق با مبانی نظری حقوق بشر اسلامی است.

رییس قوه قضاییه برخورد دوگانه غرب با بحث حقوق بشر را مورد تاکید قرار داد و با اشاره به گزارش مصوب شورای حقوق بشر سازمان ملل علیه تخلف‌های رژیم صهیونیستی در زمینه حقوب بشر در غزه گفت: حقوق بشر متاسفانه ابزاری در دست کشورهای غربی علیه دیگر کشورها است که به هیچ وجه به صورت عادلانه از آن استفاده نمی‌شود و در مورد آنچه اکنون علیه رژیم صهیونیستی تصویب شده نیز کشورهای استکباری اعلام کرده‌اند که آن را در شورای امنیت وتو می‌کنند.

آیت‌الله آملی لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت صلح و سازش در روند رسیدگی‌های قضایی اظهار کرد: شوراهای حل اختلاف برخاسته از تفکری بسیار معقول و اسلامی است که در صورت اجرای دقیق و صحیح آن می‌توان به عملکرد آن امیدوار بود و باید با بازنگری و اصلاحات مورد نیاز در بخش‌های اجرایی این روند را بهبود بخشید تا فعالیت شوراهای حل اختلاف را در مجرای حقیقی و صحیح آن قرار گیرد.

در ادامه این جلسه، مسوولان عالی قضایی بحث و بررسی در خصوص عملکرد شوراهای حل اختلاف را آغاز کردند و ادامه بحث و بررسی در این خصوص به جلسه آتی موکول شد.

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در این جلسه همچنین با محکوم نمودن عملیات اخیر تروریستی در استان سیستان و بلوچستان که منجر به شهادت جمعی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد، خاطرنشان کرد:‌ این حرکات مذبوحانه تاثیری در روند وحدت شیعه و سنی نخواهد داشت و عزم نظام جمهوری اسلامی ایران را در ایجاد امنیت و توسعه پایدار راسخ‌تر خواهد کرد.

رییس قوه قضاییه ضمن تسلیت شهادت جمعی از فرماندهان سپاه و روسای طوایف به ویژه سردار شوشتری فرمانده قرارگاه شرق و سردار محمدزاده فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان سیستان و بلوچستان از خداوند متعال علو درجات آنان را مسئلت نمود و کلیه قوای انتظامی، امنیتی و قضایی را موظف کرد با هوشیاری و دقت، توطئه اخلال در امنتی را که هر از گاهی با این گونه عملیات تروریستی بروز می‌کند در ریشه بخشکانند.


 

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.