×

آیت الله مکارم شیرازی رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی، اشکال شرعی دارد

آیت الله مکارم شیرازی رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی، اشکال شرعی دارد

قم - آیت الله ˈناصر مکارم شیرازیˈ از مراجع تقلید گفت رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی، حرام است و اشکال شرعی دارد

آیت-الله-مکارم-شیرازی-رعایت-نکردن-قوانین-راهنمایی-و-رانندگی،-اشکال-شرعی-دارد وکیل 

 [آیت الله مکارم شیرازی: رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی، اشکال شرعی دارد] به گزارش ایرنا ، وی روز دوشنبه در دیدار سردار ˈاسکندر مومنیˈ رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور افزود: رانندگی درحال خواب آلودگی، سبقت غیرمجاز و عبور از چراغ قرمز حرام است چون رانندگان جان خود و دیگران را به خطر می اندازند.

وی تاکید کرد: نظام اسلامی، قوانین راهنمایی و رانندگی را برای حفظ جان مردم وضع کرده است لذا همه باید نسبت به تبعیت از آن ملتزم باشند.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه قرار گرفتن ایران در صدر تصادفات رانندگی یا میانه آن در سطح جهان شایسته نظام اسلامی نیست، ابراز امیدواری کرد که آمار تصادفات و تلفات انسانی بیش از پیش کاهش یابد.

وی درادامه با اشاره به اینکه سال گذشته شاهد کاهش تلفات جاده ای نسبت به سال ماقبل از آن بوده ایم،گفت: حضور پلیس و سایر دست اندرکاران در صحنه چشمگیر است و این امر نشان دهنده آن است که تمام تشکیلات صددرصد برای حفظ جان مردم بسیج شده اند.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: این حضوردر صحنه بر محبوبیت نیروی انتظامی درمیان مردم افزوده و آبرویی برای نظام جمهوری اسلامی است.

وی با تاکید بر انجام کار فرهنگی دراین زمینه گفت: پس از پایان تعطیلات نتایج کار خود را بازگو کنید که این امر فرهنگ سازی خوبی در کشور خواهد بود.

وی با تاکید بر آموزش تعلیمات اسلامی، گذشت و صبوری را جزو اصول اخلاق اسلامی برشمرد و گفت: اگر گذشت و صبوری نباشد در رانندگی حوادث ناگواری روی می دهد.

وی با اشاره به اینکه اسلام به صبر و شکیبایی توصیه می کند، گفت: رانندگان هنگام رانندگی عجله نکنند.

دراین دیدار سردار ˈ اسکندر مومنی ˈ نیز گزارشی از فعالیت های پلیس راهور درایام تعطیلات نوروز را ارائه داد.

وی افزود: از ابتدای اجرای طرح نوروزی از 25 اسفندماه سال گذشته تا امروز شش درصد سفرها افزایش داشته اما تصادفات 9 درصد کاهش را نشان می دهد.

وی گفت: دردور اول سفرها نیز نسبت به مشابه سال گذشته 13 درصد کاهش تصادفات و تلفات داشته ایم.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.