×

ترکیب‌ نشست سه جانبه ایران، آژانس و فروشندگان سوخت راکتور تهران مشخص شد

ترکیب‌ نشست سه جانبه ایران، آژانس و فروشندگان سوخت راکتور تهران مشخص شد

ترکیب‌ نشست سه جانبه ایران، آژانس و فروشندگان سوخت راکتور تهران مشخص شد

ترکیب‌-نشست-سه-جانبه-ایران،-آژانس-و-فروشندگان-سوخت-راکتور-تهران-مشخص-شد وکیل 

خبرگزاری فارس: ترکیب نشست کارشناسی سه جانبه ایران، آژانس و فروشندگان سوخت راکتور تهران که دوشنبه بعد از ظهر و سه‌شنبه (27 و 28 مهر) در وین برگزار می‌شود، مشخص شد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «حمیدرضا عسگری» مشاور سازمان انرژی اتمی،‌ «مهدی خانیکی» مدیرکل حوزه ریاست سازمان انرژی اتمی و مدیرکل پیشین پادمان‌های هسته‌ای و سه تن از کارشناسان فنی و حقوقی سازمان انرژی اتمی به ریاست «علی اصغر سلطانیه» نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این نشست حضور خواهند یافت.

همچنین معاون انرژی آمریکا، معاون آژانس فدرال اتمی روسیه و نماینده فرانسه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هر کدام به همراه هیئتی از کارشناسان فنی در این نشست شرکت خواهند کرد.
این نشست که در محل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برگزار می‌شود، به میزبانی «ویلموس چرونی» دستیار ویژه مدیرکل و مسئول سیاست گذاری و روابط خارجی آژانس خواهد بود.
به گزارش فارس، متعاقب درخواست ایران از آژانس برای تامین سوخت راکتور تهران و اعلام آمادگی کشورهای مذکور این نشست برگزار می‌شود.

آمریکا و روسیه پیشنهاد دهندگان اولیه فروش سوخت به ایران بودند و پس از آن نیز فرانسه تقاضای شرکت در این معامله را داده است.
بر این اساس کلیه ابعاد فنی، حقوقی و قراردادی تامین سوخت راکتور تهران در نشست 27 و 28 مهر مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.