×

تجمیع بیمه ها همچنان در ابهام

تجمیع بیمه ها همچنان در ابهام

بیمه‌ یکی از موضوع‌های مهم در مقوله سلامت کشور محسوب می‌شود بیمه‌ها خدمات گوناگون را به مردم ارائه می‌کنند این در حالی است که برخی مردم از خدمات بیمه محروم هستند بروز مشکلات در ارائه خدمات جامع و نارضایتی مردم از برخی بیمه‌ها مسئولان را بر آن داشت که با تجمیع بیمه‌ها خدمات آنها بهبود یابد

تجمیع-بیمه-ها-همچنان-در-ابهام وکیل 

بیمه‌ یکی از موضوع‌های مهم در مقوله سلامت کشور محسوب می‌شود بیمه‌ها خدمات گوناگون را  به مردم ارائه می‌کنند. این در حالی است که برخی  مردم از خدمات بیمه محروم هستند.  بروز مشکلات در ارائه خدمات جامع و نارضایتی مردم از برخی بیمه‌ها مسئولان را بر آن داشت که با تجمیع بیمه‌ها  خدمات آنها بهبود یابد.

 تاکیدبر اجرای منویات مقام معظم رهبری 

چند وقتی است که زمزمه یکسان‌سازی بیمه‌ها شنیده می‌شود. این در حالی است که تایید و تکذیب‌هایی نیز در این زمینه شنیده می‌شد به طوری که اظهارنظرها گواه بر این بود که این طرح به این زودی‌ها اجرایی نمی‌شود. این کش و قوس‌ها تا جایی پیش می‌رود که عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس  از برگزاری جلسه کمیسیون بهداشت با وزیر کار رفاه و تامین اجتماعی خبر می‌دهد.

عبدالرحمان رستمیان به اجرایی شدن منویات مقام معظم رهبری در حوزه سلامت تاکید می‌کند که در این زمینه وزارت بهداشت به همراه سازمان‌ها بیمه‌ای کارهایی را انجام داده‌اند.

  تجمیع بیمه‌ها و برقراری عدالت

یکسان‌سازی خدمات درمانی یکی از راه‌هایی است که از آن به عنوان عدالت نام برده می‌شود. بر این اساس رستمیان از تجمیع بیمه‌ها سخن به میان می‌آورد و می‌گوید: حضور بیمه‌های مختلف موجب شده است تا خدمات بیمه‌ای به یک اندازه به مردم ارائه نشود بنابراین در زمینه برقراری عدالت طرح تجمیع بیمه‌ها مطرح شده است که در این زمینه مجلسی‌ها آمادگی برای پیشبرد برنامه‌های سلامت را دارند. این در حالی است که طبق قانون برنامه پنجم توسعه سازمان بیمه سلامت به منظور تجمیع سازمانهای بیمه‌ای تشکیل شده است.

 مهلتی سه ماهه برای تجمیع بیمه‌ها

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس درباره مهلت سه ماهه مجلس به سازمان‌های بیمه‌گر برای تجمیع بیمه‌ها تاکید می‌کند و می‌گوید: این مهلت به اتمام رسیده است بنابراین باید  یک بیمه واحد به مردم ارائه شود.  به طوری که با همپوشانی بیمه‌ها  همه مردم تحت پوشش بیمه باشند و دیگر مشکلی برای پذیرش در بیمارستان‌ها برای پرداخت هزینه‌های گزاف نداشته باشند.

عبدالرضا عزیزی بیان می‌کند:  با اجرای این طرح موضوع  کیفیت نامطلوب خدمات از بین می‌رود و مشکلات در این زمینه رفع خواهد شد. البته تصویب این طرح منوط به تامین بودجه آن است که در زمینه تامین اعتبار تاکنون بحثی جدی صورت نگرفته است.

 ارائه خدمات مشابه به 77میلیون ایرانی

  مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران درباره سیاستگذاری سازمان‌های بیمه‌گر در سازمان بیمه سلامت ایران بر اساس مصوبات شورای عالی بیمه، توضیح می‌دهد: در جلسه شورای عالی بیمه 4 محور مصوب شد تا بحث تجمیع سیاست‌گذاری‌های سازمان‌های بیمه‌گر در بیمه سلامت ایران  ایجاد شود.
 انوشیروان محسنی‌بندپی نخستین محور در تجمیع سیاست‌گذاری‌های راسازمان‌های بیمه‌گر می‌داند و تاکید می‌کند:  باید همه بیمه‌ها مکلف باشند تا سیاست‌های خود را در سازمان بیمه سلامت ایران تجمیع کنند که این موضوع سبب می‌شود 77 میلیون بیمه شده کشور یک بسته بیمه پایه درمان مشابه دریافت کنند.

البته مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در قسمت دیگری از سخنان خود از ایجاد خرید راهبردی به منظور مداخله موثر در بالا بردن کیفیت خدمات ارائه شده به بیماران را دومین محور مصوب تجمیع سیاست‌گذاری‌های سازمان‌های بیمه‌گر در سازمان بیمه سلامت ایران خبر می‌دهد.

 رسیدگی یکسان به اسناد پزشکی 

وی با اشاره به اینکه محور تجمیع سیاست‌گذاری‌های سازمان‌های بیمه‌گر در سازمان بیمه سلامت ایران رسیدگی یکسان به اسناد پزشکی است خاطرنشان می‌کند: رسیدگی یکسان به اسناد پزشکی به این منظور است که اسناد ارائه شده به سازمان‌های بیمه‌گر سازوکار یکسانی داشته باشند چرا که سازمان‌های بیمه‌گر در کشور هر یک به صورت مجزا سیاست‌گذاری‌های خاصی را در ارتباط با رسیدگی به اسناد پزشکی اتخاذ می‌کنند.

محسنی بندپی بیان می‌کند:  قیمت داروهای تحت پوشش سازمان‌های بیمه‌گر متفاوت بوده است، میزان داروهای تحت پوشش با یکدیگر فرق داشته و تاخر و تقدم زمانی در ارتباط با تحت پوشش قرار گرفتن داروها وجود دارد به همین منظور با ایجاد روند یکسان در رسیدگی به اسناد پزشکی تمامی این مسائل حل شده و سازمان‌های بیمه‌گر رویکرد مشابهی را در این زمینه خواهند داشت.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران تجمیع اطلاعات بیمه‌ای سازمان‌های بیمه‌گر را آخرین محور مصوب تجمیع سیاست‌های این سازمان در سازمان بیمه سلامت ایران بیان می‌کند و می‌گوید: بر این اساس تمامی سازمان‌های بیمه‌گر اطلاعات خود را در سازمان بیمه سلامت ایران تجمیع کرده و تا به حال بخشی از اطلاعات سازمان تامین اجتماعی، سازمان بیمه سلامت ایران و نیروهای مسلح ارائه شده و صندوق‌ها نیز باید اطلاعات خود را به این منظور گزارش دهند.

اگرچه به گفته مسئولان هنوز بودجه کافی برای تجمیع بیمه‌ها وجود ندارد اما می‌توان با طرح‌های مختلف و با کمک درآمدی که از هدفمندسازی یارانه‌های به دست می‌آید زمینه بیمه شدن همه ایرانیان به خصوص اقشار محروم را فراهم کرد.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.