×

اسکودا موجب اعتلای نام وکیل در سراسر کشور می شود

اسکودا موجب اعتلای نام وکیل در سراسر کشور می شود

اسکودا موجب اعتلای نام وکیل در سراسر کشور می شود

اسکودا-موجب-اعتلای-نام-وکیل-در-سراسر-کشور-می-شود وکیل 

یک عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: کاندیداهای هیات مدیره انتخابات کانون مرکز، در رقابت انتخاباتی اهداف و برنامه‌های خود را اعلام و از تفرقه‌افکنی، شایعه‌پردازی، تهمت و انتساب مطالب غیر واقع به یکدیگر پرهیز کنند.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مهدی شهلا طی سخنانی در نشست کانون وکلای دادگستری مرکز با ابراز تاسف از رد صلاحیت برخی داوطلبان کاندیداتوری هیات‌مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز، تصریح کرد: هر چه تعداد کاندیداهای این انتخابات بیشتر باشد، شور و هیجان بیشتری خواهد داشت و از برخی شایعات که موجب متزلزل شدن انتخابات می‌شود، جلوگیری می‌کند.

وی با انتقاد از پدیده‌ای که آن را «بداخلاقی انتخاباتی» می‌خواند، ادامه داد: متاسفانه برخی افراد برای پیروزی در انتخابات از روش‌های «ماکیاولیستی» استفاده می‌کنند و برای رسیدن به هدف خود از هر وسیله‌ای بهره می‌گیرند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه در هیات‌مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز جز زحمت، گرفتاری و خستگی هیچ چیزی وجود ندارد، اظهار کرد: زمانی که مسابقه برای وارد شدن به هیات‌مدیره کانون مرکز شروع می‌شود، متاسفانه برخی افراد کاملا مسایل اخلاقی را کنار می‌گذارند.

شهلا افزود: در انتخابات هیات‌مدیره، بعضی از کاندیداها و برخی تشکل‌ها را مشاهده می‌کنیم که تراکت‌های تبلیغاتی بعضی دیگر از کاندیداها را پایین می‌کشند و تراکت‌های خود را بالا می‌برند. در واقع این بداخلاقی انتخاباتی است. ما به عنوان قشر فرهیخته جامعه، باید از این کارها پرهیز کنیم.

وی با بیان اینکه کانون مرکز باید اسکودا را حفظ کند، یادآور شد: بنده از طرفداران اعتلا و بزرگی اسکودا هستم و توصیه می‌کنم که از اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران، حمایت زیادی کنیم زیرا وجود اتحادیه موجب اعتلای نام وکیل در سراسر کشور خواهد بود.

این استاد دانشگاه در پایان با دعوت از همه وکلا برای شرکت در انتخابات هیات‌مدیره کانون مرکز، گفت: من نمی‌گویم که به چه کسی رای بدهید، بلکه می‌گویم اگر به جای سه هزار نفر، 10 هزار نفر در انتخابات حضور پیدا کنند، قطعا این هیات‌مدیره مشروعیت بیشتری خواهد داشت و با قدرت بیشتری در مورد قانون جامع وکالت و سایر قوانین مربوط به وکالت و طرح‌های مربوط به قوه قضاییه با مقامات قضایی صحبت خواهند کرد. بنابراین از همه وکلا می‌خواهم که صمیمانه و پرشور در انتخابات شرکت کنند.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.