×

گرو گذاشتن کارت ملی و شناسنامه جرم است

گرو گذاشتن کارت ملی و شناسنامه جرم است

مدیرکل روابط عمومی ثبت احوال کشور گفت ودیعه گذاشتن شناسنامه و کارت شناسایی ملی در هر مکانی برای صاحب شناسنامه و گیرنده آن جرم محسوب می‌شود

گرو-گذاشتن-کارت-ملی-و-شناسنامه-جرم-است

مدیرکل روابط عمومی ثبت احوال کشور گفت: ودیعه گذاشتن شناسنامه و کارت شناسایی ملی در هر مکانی برای صاحب شناسنامه و گیرنده آن جرم محسوب می‌شود.

مهدی تدین با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های این سازمان صدور اسناد هویتی برای تمامی ایرانیان در اقصی نقاط دنیا است، گفت: مردم نیز موظف به حفظ این اسناد هویتی هستند.

او گفت: برای حفظ این سند حاکمیتی مهم، مردم باید از ودیعه گذاشتن اسناد هویتی و تابعیتی خود مانند شناسنامه و کارت شناسایی ملی نزد دیگران اکیدا خودداری و کسبه و افراد نیز از گرو گرفتن شناسنامه، کارت شناسایی ملی افراد به عنوان ودیعه جدا خودداری کنند.

تدین با اشاره به اینکه هویت و تابعیت افراد با اسناد هویتی آنان محرز می‌شود، گفت: به همین دلیل مردم باید نسبت به نگهداری، حفظ و حراست از اسناد هویتی خود ‌‌نهایت دقت را داشته باشند تا هویت آنان توسط افراد سودجو مورد سرقت و سوء استفاده قرار نگیرد.

او گفت: همچنین دست کاری در شناسنامه نیز جرم تلقی می‌شود و با توجه به اینکه افراد با این مدرک می‌توانند در هر شهر یا ارگانی هویت خود را معرفی و یا از حق خود دفاع کنند، بنابر این لازم است در حفظ و نگهداری آن دقت کنند.

منبع : خبرآنلاین

    

پست های مرتبط

نظرات (2)

  • وفایی1393-01-29 پاسخ

    با عرض سلام و وقت بخیر جسارتا کجای مطلب فوق بیان شده که ودیعه گذاشتن شناسنامه و کارت ملی جرم است ؟ و دوم اینکه آیا مدیر روابط عمومی اداره ثبت احوال ابتداء صلاحیت قانونگذاری دارد یا این موضوع از شرح وظایف مجلس شورای اسلامی است ؟ متشکرم

  • محمدرضا1393-01-28 پاسخ

    ودیعه گرفتن کارت ملی و شناسنامه توسط اماکن دولتی جرم نیست. فقط برای اشخاص عادی جرم است.

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.