×

عدم درک صحیح از ازدواج، ریشه بسیاری از جدایی ها

عدم درک صحیح از ازدواج، ریشه بسیاری از جدایی ها

یک وکیل دادگستری، دلیل بسیاری از طلاق‌ها را عدم درک درست از ازدواج عنوان کرد

عدم-درک-صحیح-از-ازدواج،-ریشه-بسیاری-از-جدایی-ها

یک وکیل دادگستری، دلیل بسیاری از طلاق‌ها را عدم درک درست از ازدواج عنوان کرد.

مهدی مهری ،اظهار کرد: در ازدواج باید مسیر و هدف زندگی مشترک به معنای واقعی مشخص شود و اگر فلسفه ازدواج بر اساس واقعیت شکل بگیرد، قطعا زوجین در زندگی موفق خواهد بود و با تعامل و درک متقابل بر مشکلات غلبه می‌کنند.

وی با بیان اینکه افزایش سطح توقع زوجین نقش بسیار مهم در وقوع طلاق دارد، افزود: تنها عشق برای زندگی کافی نیست، بلکه درک درست از زندگی مشترک بسیار مهم است.

مهری، سوق‌ پیدا کردن افراد به سوی مادی‌گرایی برای جامعه و نظام خانواده را بسیار خطرناک دانست و خاطرنشان کرد: اگر زندگی بر اساس معنویات و فرهنگ جامعه‌ اسلامی که ما در آن زندگی می‌کنیم شکل بگیرد، مشکلات اقتصادی نمی‌تواند موجب ممهور شدن شناسنامه‌های زوجین به مهر طلاق باشد.

این وکیل دادگستری ادامه داد: متاسفانه در زندگی زوجین امروزی جامعه ما راه اصلی که پیروی از معصومان و بزرگان بوده، را گم کرده‌ و فرهنگ غلط غربی بر خانوده‌های ما حاکم شده و چون این فرهنگ با دین و اصول ما تعارض دارد موجب ایجاد نارضایتی و در نتیجه طلاق و از هم پاشیدگی نظام خانوده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه داشتن هدف صحیح در زندگی مشترک بسیار مهم بوده و اگر هدف اصولی و منطبق با فرهنگ جامعه برای خود تدارک ببینند قطعا در زندگی خوشبخت خواهد بود، تصریح کرد: علاوه بر این امنیت فکری در تحکیم بنیان خانوده بسیار مهم و تاثیرگذار است.

این وکیل دادگستری با بیان اینکه چشم‌ و هم‌چشمی‌های بی‌اساس در بین خانوده‌ها زمینه طلاق را فراهم می‌کند، خاطرنشان کرد: علاوه بر این دخالت‌های بی‌جا بعضی از خانواده‌ها و خویشان هم در ایجاد اختلاف در بین زوجین بسیار تاثیرگذار است، و با وجود اینکه مردم می‌دانند دخالت بی‌جا در زندگی زوجین درست نیست اما به این مهم عمل نمی‌کنند.

وی ادامه داد: خانواده‌های زوجین نباید از فضای آشفته اختلاف بین آنها برای محکوم کردن طرف مقابل استفاده کنند، بلکه باید آنها را آرام و در حل اختلاف بین آنها تلاش کنند.

این وکیل دادگستری با اشاره به اینکه توجه به تاریخ ازدواج در جامعه اسلامی ما نقش بسیار قابل توجهی در کاهش طلاق و اختلافات بین زوجین دارد، گفت: هر چه به زندگی ساده‌تر نگاه کنیم قطعا مشکلاتی از قبیل طلاق و ازهم پاشیدگی نظام مقدس خانوده کمتر می‌شود.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.