×

تاکید لاریجانی بر تعامل نیروی انتظامی با قوه قضاییه برای امنیت پایدار

تاکید لاریجانی بر تعامل نیروی انتظامی با قوه قضاییه برای امنیت پایدار

رییس قوه قضاییه بر ضرورت تعامل بین نیروی انتظامی و دستگاه قضایی برای ایجاد امنیت پایدار در جامعه تاکید کرد

تاکید-لاریجانی-بر-تعامل-نیروی-انتظامی-با-قوه-قضاییه-برای-امنیت-پایدار

رییس قوه قضاییه بر ضرورت تعامل بین نیروی انتظامی و دستگاه قضایی برای ایجاد امنیت پایدار در جامعه تاکید کرد.

 آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی طی سخنانی در نوزدهمین همایش سراسری فرماندهان نیروی انتظامی با اشاره به اهمیت امنیت، گفت: همه ما و مردم اهمیت این مساله را احساس می‌کنیم. تاثیر امنیت در پیشرفت کشور بسیار روشن است. اگر دقت کنیم امنیت در تمام ابعاد زندگی بشری ما و حتی موازین روحی ما تاثیر دارد.

وی افزود: در یک جامعه امن می‌شود تصور داشت که فرزندان رشد روحی و فرهنگی پیدا کنند. در یک فضای امن می‌توان تصور کرد که بازار و اشتغال رونق پیدا کند و در پناه امنیت معقول است که می‌توان آموزش عالی، تحقیقات و ابداعات داشت.

رییس قوه قضاییه تصریح کرد: فقط امنیت واقعی نیست که موثر است بلکه احساس امنیت هم مساله مهمی است. اینکه بدانیم نیروی انتظامی امنیت کشور را رصد می‌کند معقوله مهمی در کنار امنیت واقعی است.

آملی‌لاریجانی با اشاره به وضعیت نیروی انتظامی در زمان کنونی، گفت: تمام نیروهای مسلح در امنیت کشور دخیل هستند. قوه قضاییه و وزارت اطلاعات هم در این مساله دخیل هستند، اما نیروی انتظامی وظایف خاصی دارد.

وی افزود: همانطور که جناب سردار احمدی‌مقدم فرمودند تعامل بسیار خوبی بین نیروی انتظامی با قوه قضاییه وجود دارد. درست است که نیروی انتظامی ضابط قوه قضاییه است و تحت تعالیم دادستان فعالیت می‌کنند. در ماده هشت قانون نیروی انتظامی و اصلاحات بعدی آن درباره مساله ارتباط نیروی انتظامی و قوه قضاییه صحبت شده است.

رییس قوه قضاییه اظهار کرد: وظایفی همچون مبارزه با موادمخدر، مبارزه با قاچاق، مبارزه با منکرات و فساد، پیشگیری از وقوع جرم، کشف جرایم، بازرسی و تحقیق، حفظ ادله، دستگیری مجرمین و ابلاغ و اجرای احکام قضایی به عهده نیروی انتظامی است.

آملی‌لاریجانی با اشاره به اهمیت بحث پیشگیری از وقوع جرم، گفت: پیشگیری از وقوع جرم در قانون نیروی انتظامی مورد اشاره قرار گرفته است، البته پیشگیری از وقوع جرم در قانون اساسی به عهده قوه قضاییه گذاشته شده ولی این امر یک مساله فراقوه‌ای است.

وی ادامه داد: پیشگیری از وقوع جرم چیزی فراتر از تعقیب مجرمین است و امروز در تمام دنیا این مساله یک بحث فراگیر است.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.