×

هزار فرصت شغلی مولد در زندان های کشور وجود دارد

هزار فرصت شغلی مولد در زندان های کشور وجود دارد

مدیر عامل بنیاد تعاون زندانیان گفت 10 هزار فرصت شغلی مولد و جدید در زندان‌های کشور وجود دارد که باید با حمایت ویژه مورد بهره‌برداری قرار بگیرد

هزار-فرصت-شغلی-مولد-در-زندان-های-کشور-وجود-دارد

مدیر عامل بنیاد تعاون زندانیان گفت: 10 هزار فرصت شغلی مولد و جدید در زندان‌های کشور وجود دارد که باید با حمایت ویژه مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

 "رحیم مطهرنژاد" مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که صبح امروز دوشنبه اول اردیبهشت ماه در حاشیه بازدید از زندان نسوان صورت گرفت گفت: ضرورت دارد جامعه به سمت و سویی حرکت کند که افراد به خاطر جرائم جزئی به زندان نروند بلکه فقط کسانی که خطوط قرمز نظام را زیرپا می‌گذارند باید زندانی شوند.  
 
مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان ادامه داد: باید به سمتی حرکت کنیم که حبس و زندانی در کشورمان کاهش یابد چرا که زندان تنها جای افراد خطرناک است.

وی افزود: در ایران پول زیادی برای آزادی زندانیان خرج می‌شود و در این راستا دولت و مجلس هم کمک‌های خوبی می‌کنند و این درحالی است که هیچ کدام از ما حاضر نیستیم حمایتی از شغل زندانیان کنیم.  
 
مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان تصریح کرد: باید برای بازگشت به کار زندانی تلاش شود و زندانی هم در دوران محکومیت و هم در دوران رهایی از زندان نیاز به کار دارد که متأسفانه در این باره تدابیر لازم صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: حساب خانواده زندانیان از خود آنها جداست و ما نباید از زندان یک تابو درست کنیم.  
 
مطهرنژاد افزود: درحال حاضر 60هزار نفر زندانی در کشور ما با حقوق و دستمزد کار می‌کنند اما متأسفانه از لحاظ امکانات با کمبودهایی روبه‌رو هستیم.

وی تأکید کرد: 10هزار فرصت شغلی مولد و جدید در زندان‌های کشور وجود دارد و ما در سال گذشته 10 هزار شغل جدید در زندان‌های کشور افزایش داده‌ایم.  

مدیرعامل بنیاد تعاون تصریح کرد: طی 2 سال گذشته حمایت 4 میلیارد تومانی از انجمن‌ حمایت از زندانیان صورت گرفته و 40هزار خانواده زندانی از این روش مورد حمایت قرار گرفته‌اند.  
 
مطهرنژاد افزود: بنیاد تعاون زندانیان با مشکلات مالی روبه‌روست و در صورت حمایت قطعا این مشکلات کاهش پیدا خواهد کرد.  
 
مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان در پایان خاطر نشان کرد: گاهی زندانیان تا 600 هزار تومان پول می‌گیرند و بزرگترین کمک به زندانیان زن چه در داخل و چه در خارج از کشور توجه به اشتغال آنان است و این درحالی است که در کشور ما حتی یک ریال بودجه برای اشتغال زندانیان وجود ندارد. 

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.