×

اشتغال و حرفه‌آموزی محور اصلی طرح کاهش آسیب رفتارهای پر خطر است

اشتغال و حرفه‌آموزی محور اصلی طرح کاهش آسیب رفتارهای پر خطر است

اشتغال و حرفه‌آموزی محور اصلی طرح کاهش آسیب رفتارهای پر خطر است

اشتغال-و-حرفه‌آموزی-محور-اصلی-طرح-کاهش-آسیب-رفتارهای-پر-خطر-است وکیل 

خبرگزاری دانشجویان ایران - اردبیل

مدیر کل اشتغال و حرفه آموزی سازمان زندان‌ها گفت: اشتغال و حرفه‌آموزی محور اصلی طرح کاهش آسیب رفتارهای پر خطر است و در این راستا قدم‌های مثبتی در زندان‌های کشور برداشته شده است.

به گزارش ایسنا، مرتضوی در جریان بازدید از زندان‌های اردبیل تصریح کرد: در جهت کیفی کردن کارها و همینطور کمی کردن اهداف و برنامه‌ها، گام‌های بسیار مثبتی نسبت به دو سال گذشته در زندان‌های استان اردبیل برداشته شده است.

مدیر کل اشتغال و حرفه آموزی سازمان زندان‌های کشور که در راستای ارزیابی فعالیت‌های ستاد کاهش آسیب رفتارهای پر خطر از زندان‌های اردبیل، مشکین شهر، کانون اصلاح و تربیت و اردوگاه کاردرمانی استان بازدید می‌کرد از گارگاه‌های آموزشی و اشتغال بنگاه تعاون (کارگاه های نجاری، مقواسازی، قالیبافی و کلاس‌های آموزشی فنی وحرفه‌ای)، باشگاه ورزشی، حسینیه امام علی (ع)، سیمای زندان،کتابخانه عمومی، دارالقران رحمان رحیم، بند مشاوره، بازداشتگاه موقت، بند نظامی، بندنسوان، آسایشگاه سربازان و بخصوص از بخش های بهداری، کلینیک مثلثی، مشاوره و روان درمانی، دندانپزشکی بازدید کرد.

مرتضوی اظهار کرد: اشتغال و حرفه‌آموزی یکی از مراحل پنجگانه اصلاح و تربیت در سازمان تعریف شده و قدم سوم این مرحله نامیده شده که یکی از مراحل اصلی فعالیت درون حوزه معاونت سلامت است.

وی افزود: فکر می‌کنم در جهت کیفی کردن کارها و همینطور کمی کردن اهداف و برنامه‌ها گام‌های بسیار مثبتی برداشته شده است و تجهیزات کلاس‌ها و روش‌های آموزشی مناسب تر از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای قابل تقدیر است.

مرتضوی در ادامه خواستار نیاز سنجی بازار کار و هدفمند کردن آموزش‌ها برای توانمند کردن مددجویان در بعد از آزادی شد تا بتوانند ایجاد اشتغال کنند.

وی پس از زندان اردبیل از اردوگاه کاردرمانی استان و کانون اصلاح و تربیت نیز بازدید کرد و ضمن تقدیراز اقدامات انجام شده، گفت: فضای مناسبی برای نگهداری کودکان مهیا شده است.

وی با اشاره به حساسیت تربیت کودکان و نوجوانان افزود: عاجزانه استدعا دارم از همه جوانب به زندگی کودکانی که از بدو روزگار مجبور به تحمل کیفر در این کانون هستند توجه کافی و موثر بعمل آید.

مرتضوی از بخش‌های مختلف زندان مشکین شهر نیز بازدید کرد و با مددجویان این زندان نیز به گفت‌وگو پرداخت.

در این بازدید مدیر کل اشتغال و حرفه آموزی سازمان زندان‌ها ورزش و به تکاپو در آوردن و جنب و جوش مددجویان و وجود نشاط در چهره آنان را حاکی از ببار نشستن و ثمر گرفتن اقدامات اصلاحی و تربیتی عنوان کرد.

وی اشتغال و حرفه آموزی را محور اصلی طرح کاهش آسیب رفتارهای پر خطر بیان کرد و گفت: ایجاد اشتغال و تامین معیشت خانواده مددجویان در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در اولویت امر قرار دارد.

مرتضوی همچنین طی نشستی از طریق ویدئو کنفرانس با روسای زندان‌های استان تاکید کرد: در کنار کمیت، بهره وری مناسب و استفاده بهتر از امکانات موجود و زیر ساخت‌ها را فراموش نکنید.

وی افزد: هدف ما از اصلاح و تربیت پر بار کردن و غنای مقوله فرهنگی است. آموزش مهارت‌های ارتباطی، تقویت مددکاری و ارتباط تنگاتنگ مسوولان با زندانیان را جزئی از این مقوله است.

علی جلیلی، مدیر کل زندان‌های استان اردبیل نیز در این بازدید با اشاره به این‌که در حال حاضر 70 درصد مددجویان محکوم و واجد شرایط به صورت مولد و غیر مولد در بخش اشتغال و حرفه آموزی مشغول بکار هستند، این موفقیت را از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: باید با ایجاد بستر اشتغال و کسب و درآمد حلال محرومیت را از چهره اقشارآسیب پذیر جامعه زدود.

وی ایجاد فضای مناسب و جذاب و تجهیز کارگاه‌های اشتغال و حرفه آموزی را در جهت تقویت و پیشبرد اهداف سازمانی موثر دانست و در این راستا خواستار ایجاد چارت تشکیلاتی، تزریق اعتبار و سرمایه مناسب در بخش اشتغال و حرفه آموزی زندان‌ها شد.

شایان ذکر است در این بازدید و ارج نهادن به مقوله اشتغال و حرفه‌آموزی، مدیر کل زندان‌های استان اردبیل دستور اختصاص مبلغ 100میلیون ریال از بخش تعمیر و تجهیز و مبلغ 50میلیون ریال از محل بنیاد تعاون زندان‌های استان جهت تجهیز کارگاه‌های اشتغال و حرفه آموزی زندان مشکین شهر خبر داد.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.