×

واقعی شدن تعرفه ها برای مقابله با دریافت زیر میزی در دستور کار تامین اجتماعی

واقعی شدن تعرفه ها برای مقابله با دریافت زیر میزی در دستور کار تامین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی مشارکت دولت در این سازمان و تقبل پرداخت سه درصد از حق‌بیمه را به معنی مشارکت تضامنی دانست و گفت دولت با این کار تداوم خدمت‌رسانی تأمین‌اجتماعی را تضمین می‌کند

واقعی-شدن-تعرفه-ها-برای-مقابله-با-دریافت-زیر-میزی-در-دستور-کار-تامین-اجتماعی وکیل 

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی مشارکت دولت در این سازمان و تقبل پرداخت سه درصد از حق‌بیمه را به معنی مشارکت تضامنی دانست و گفت: دولت با این کار تداوم خدمت‌رسانی تأمین‌اجتماعی را تضمین می‌کند.

 دکتر سیدتقی نوربخش در جمع اعضای هیأت‌مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارگران ایران، بازگشتن تأمین‌اجتماعی به مسیر اصلی خود و توجه ویژه دولت تدبیر و امید به این سازمان را باعث امیدواری دانست.

وی تعامل مناسب با شرکای اجتماعی را از دیگر راهبردهای اصلی تأمین‌اجتماعی عنوان و اظهار کرد: تأمین‌اجتماعی یک هلدینگ بزرگ است که از بخش‌های گوناگون تشکیل شده و تداوم فعالیت مطلوب آن مستلزم انسجام داخلی و ارتباط مطلوب بین اجزای این سازمان و شرکای ‌اجتماعی است.

نوربخش اعتماد بیمه‌شدگان و کارفرمایان به تأمین‌اجتماعی را برند اصلی و بالاترین سرمایه این سازمان دانست و گفت: مهمترین اولویت و هدف اصلی ما در مقطع فعلی احیا و ارتقاء اعتماد جامعه به سازمان تأمین‌اجتماعی است.

وی برعهده گرفتن سهم کارفرمایی از سوی دولت در رابطه با برخی مشاغل را از مشکلات فعلی در سازمان تأمین‌اجتماعی برشمرد و گفت: به دنبال این اقدام حق‌بیمه سهم کارفرما در برخی مشاغل به عنوان بدهی دولت به سازمان تأمین‌اجتماعی انباشته می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی ادامه داد: بدهی تجمیعی دولت به سازمان تأمین‌اجتماعی در سال 80 درمجموع 2300 میلیارد تومان بود، اما در سال 92 به 60 هزار میلیارد تومان رسید.

نوربخش با تأکید بر اینکه در زمانی که دولت سهم کارفرمایی را برعهده می‌گیرد، باید حق‌بیمه سهم کارفرما را به تأمین‌اجتماعی بپردازد، اظهار کرد: درحالی که خدمات سازمان تأمین‌اجتماعی با پرداخت هزینه‌های نقدی تأمین می‌شود، اما بخش بزرگی از منابع این سازمان به عنوان مطالبات از دولت انباشته می‌شود.

وی از تعامل گسترده با حوزه‌های مختلف تصمیم‌گیری کشور برای اصلاح وضعیت فعلی سازمان تأمین‌اجتماعی خبر داد و گفت: برای رفع مشکلات و فراهم شدن بستر مناسب خدمت‌رسانی، در مرحله اول باید روند نامطلوب فعلی را اصلاح کنیم.

دکتر نوربخش اعمال افزایش حقوق مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی از فروردین ماه و پرداخت به موقع مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد با تأمین‌اجتماعی را از مهمترین اقدامات انجام شده در سازمان برشمرد و افزود: واقعی شدن تعرفه‌ها نیز از دیگر برنامه‌هایی است که برای مقابله با دریافت زیرمیزی و افزایش اعتبار دفترچه‌های درمانی در دستور کار قرار دارد.

اعضای هیأت‌مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارگران ایران نیز در این جلسه به بیان خواسته‌ها و مشکلات مرتبط با سازمان تأمین‌اجتماعی پرداختند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.