×

قاضی باید از لحاظ درونی به ثبات رسیده باشد

قاضی باید از لحاظ درونی به ثبات رسیده باشد

معاون نظارت و ارزشیابی دادسرای انتظامی قضات گفت تقوا و پارسایی از قضاوت خارج نمی‌شود

قاضی-باید-از-لحاظ-درونی-به-ثبات-رسیده-باشد

معاون نظارت و ارزشیابی دادسرای انتظامی قضات گفت: تقوا و پارسایی از قضاوت خارج نمی‌شود.

 علی رنجبر صبح امروز در نشست قضات دادگستری استان و حوزه‌های قضایی تابعه استان، گفت: قاضی‌ در برابر آسیب‌های زیادی قرار دارد و برای اینکه امنیت و آسایش در جامعه استوار باشد باید قاضی‌ از لحاظ درونی به ثبات رسیده باشد.

رنجبر ادامه داد: قاضی باید از معرفت، شناخت و علم و آگاهی بالایی برخوردار باشد و کارهای وی بر مبنای علم و درنظرگیری خدا باشد.

وی با اشاره به اینکه تقوا و پارسایی از قضا خارج نمی‌شود، گفت: قاضی‌ باید بر اساس حق حکم صادر کنند. تبعیت از هوای نفس باعث بیراهه رفتن قاضی از مسیر اصلی کار خود می‌شود.

معاون نظارت و ارزشیابی دادسرای انتظامی قضات اظهار کرد: اگر لازم است که انسان‌ها خود را در محضر خدا ببینند برای قاضی از اولویت‌های مهم است که باید به آن توجه داشته باشد.

وی رعایت نکات اخلاقی، رعایت آداب اسلامی، حسن خلق، شجاعت، صدور حکم حق، مهارت استفاده از تکنولوژی روز و حافظ نظام بودن را از محورهای ارزیابی قاضی عنوان کرد.

معاون نظارت و ارزشیابی دادسرای انتظامی قضات کشور اظهار کرد: در بازرسی‌ها آن‌طور که لازم است همکاران قضایی را شناسایی می‌کنیم و برای شناسایی دقیق قاضی بازرسی‌ها را بر مبنای بومی انجام می‌دهیم.

رنجبر مبنای جابه‌جایی مسئولین دادگستری و ارتقای درجه کارمندان دادگاه‌ها را بازرسی‌ها و ارزیابی عملکرد کارکنان ذکر کرد و افزود: اهدا لوح تقدیر و ارتقا درجه از اقدامات انجام شده برای تشویق کارکنان دادگاه‌ها است.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.