×

اسفنانی کمیته حقوق جزا بررسی تعریف جرم سیاسی را در دستور دارد

اسفنانی کمیته حقوق جزا بررسی تعریف جرم سیاسی را در دستور دارد

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد طرح جرم سیاسی در دو سه ماه آینده نهایی شود و گفت متاسفانه در تعریف جرم سیاسی تعارض شدیدی بین کارشناسان و حقوق‌دانان وجود دارد

اسفنانی-کمیته-حقوق-جزا-بررسی-تعریف-جرم-سیاسی-را-در-دستور-دارد

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد طرح جرم سیاسی در دو سه ماه آینده نهایی شود و گفت: متاسفانه در تعریف جرم سیاسی تعارض شدیدی بین کارشناسان و حقوق‌دانان وجود دارد.

محمد علی اسفنانی ، با اشاره به اینکه در حال حاضر کلیات جرم سیاسی در کمیسیون به تصویب رسیده است، گفت: هم اکنون نیز جزییات این طرح در حال رسیدگی در کمیسیون حقوق قضایی مجلس شورای اسلامی است که امیدواریم طی دو یا سه ماه آینده به تصویب برسد.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه خوشبختانه قوه قضاییه نیز به این موضوع ورود کرده است، افزود: در جلسه‌ای که این موضوع با حضور نمایندگان دستگاه‌های مربوطه بررسی می‌شد آنها نیز تعریفی مجزا از جرم سیاسی در کمیسیون‌های تخصصی خود داشتند.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس خاطر نشان کرد: با توجه به تعاریف متفاوتی که از جرم سیاسی وجود دارد و به شدت در این زمینه بین کارشناسان و حقوق‌دانان تعارض است، مقرر شد کمیته حقوق جزا جلسه‌ای داشته باشد تا نهایتا به تعریفی جامع و مانع برسند.

وی در پایان تاکید کرد:‌ در حال حاضر تنها پیش نویس آماده شده اما هنوز به نتیجه قطعی نرسیده که امیدواریم طی ماه‌های آینده نهایی شود.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.