×

انتشار فقه غیراستدلالی به زبان عربی

انتشار فقه غیراستدلالی به زبان عربی

انتشار فقه غیراستدلالی به زبان عربی

انتشار-فقه-غیراستدلالی-به-زبان-عربی وکیل 

28 مهر 1388 ساعت 11:12

کتاب «فقه غیراستدلالی» اثر محمدحسین فلاح‌زاده کتابی آموزشی در رشته فقه به شمار می‌رود که به همت معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران از سوی انتشارات هاجر منتشر شده است.
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، در این کتاب که به زبان عربی منتشر شده است، 9 فصل با عناوین الاجتهاد و التقلید، الوضو، الغسل، التیمم، صلاه الجماعه، صلاه الجمعه، الاعتکاف، الخمس و الانفال و کتاب الامر بالمعروف و النهی عن المنکر و الدفاع، جای دارند.

محمدحسین فلاح‌زاده، نویسنده کتاب فقه غیر استدلالی، در مقدمه این کتاب نوشته است: «از سال‌ها پیش نیاز به کتابی که بتواند فاصله بین رساله‌های عملیه و کتاب شرح لمعه یا شرایع را برای آموزش در حوزه‌های علمیه پرکند، احساس می‌شد تا طلاب در آغاز ورود به حوزه علمیه پس از آموختن یک دوره فشرده فقه فتوایی با کتب فقهی عربی، اصطلاحات و شیوه نگارش آنها آشنا شوند، تا هنگام فراگیری کتاب‌های فقهی نیمه‌استدلالی همچون شرح لمعه، بهتر و سریع‌تر مطالب آنها را فراگیرند.»
 
در این مقدمه در ارتباط با انگیزه تالیف این کتاب افزوده است: «نبود چنین کتابی سبب عدم اشتغال به فقه‌آموزی در مدت یک یا چند سال می‌شد که این خود آفاتی را به همراه داشت. هرچند کتاب‌هایی برای این سطح وجود دارد ولی به جهت حجم زیاد، وجود مسایل غیرضروری و همچنین نبود ساختار درسی و آموزشی برای این منظور مفید نیستند. از این رو پس از مشورت با استادان فقه و پژوهشگران برجسته حوزه، بخش‌های مهم و مبتلابه از دو کتاب شریف "العروه الوثقی" و "تحریرالوسیله" به عنوان متن درس "فقه غیراستدلالی" منظور گردید.»

کتاب «فقه غیراستدلالی» در شمارگان 6500 نسخه، 256 صفحه، قطع وزیری و بهای 29 هزار ریال از سوی انتشارات هاجر به چاپ رسیده است.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.