×

هشدار پلیس فتا به فروشندگان گوشیهای تلفن

هشدار پلیس فتا به فروشندگان گوشیهای تلفن

پلیس فتا سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه گوشی همراه در خود دارای اطلاعات زیادی از جنبه‌های مختلف زندگی افراد است، به موارد امنیتی که قبل از فروش گوشی تلفن همراه باید به آنها دقت شود، اشاره کرد

هشدار-پلیس-فتا-به-فروشندگان-گوشیهای-تلفن وکیل 

پلیس فتا سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه گوشی همراه در خود دارای اطلاعات زیادی از جنبه‌های مختلف زندگی افراد است، به موارد امنیتی که قبل از فروش گوشی تلفن همراه باید به آنها دقت شود، اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، پلیس فتا سیستان و بلوچستان هشدارهایی را برای کسانی که قصد فروش گوشی تلفن همراه خود دارند بیان کرد.

امروزه با رشد تکنولوژی هرروز شاهد ورود مدل‌های پیشرفته‎تری از گوشی‎های همراه هستیم و با ورود گوشی‎های جدید بازار جدیدی در باب گوشی‏های قدیمی و دسته دوم باز می‌شود و متاسفانه شاهد برخی بی احتیاطی‎هایی از سمت فروشندگان گوشی‌های دسته دوم هستیم که به صورت بالقوه می‎تواند باعث برخی آسیب‌ها شود.

همانطور که می‎دانیم گوشی همراه در خود دارای اطلاعات زیادی از جنبه‎های مختلف زندگی ماست که این اطلاعات می‎تواند به شدت حیاتی باشد و افشای این اطلاعات ضربات غیر قابل جبرانی به زندگی خصوصی و شخصی وارد کند.

در اینجا به موارد امنیتی که قبل از فروش گوشی خود باید به آنها دقت کنیم می پردازیم:

1. حافظه جانبی گوشی را از گوشی خارج کنید.

2. سیم کارت خود را از گوشی خارج نمایید.

3. در قسمت تنظیمات گوشی گزینه master reset را انتخاب نمایید( البته این گزینه در گوشی‌های مختلف متفاوت است)

در بیشتر موارد از شما درخواست رمز عبور می شود ( که در مواردی که از این رمز اطلاع ندارید می توانید به خدمات پس از فروش شرکت سازنده گوشی مراجعه نمایید)

پس از وارد کردن رمز عبور تمامی اطلاعات موجود در حافظه داخلی گوشی پاک می‌شود و کلیه تنظیمات به حالت اولیه کارخانه ای باز می‎گردد.

4. حافظه و سیم کارت خود را در جای امن نگهداری کنید و در صورت عدم نیاز به حافظه و سیم کارت این دو را معدوم کنید.

پلیس فتا توصیه کرد: از وارد کردن دوباره سیم کارت و حافظه در گوشی پس از انجام master reset خودداری کنید زیرا در مواردی دیده شده است که پس از وارد کردن سیم کارت در گوشی این وسایل به طور خودکار اطلاعاتی مانند لیست شماره تلفن ها را در خود ذخیره کرده اند و همین طور مشاهده شده است که در هنگام وارد کردن حافظه در گوشی این سیستم ها برای ساخت آیکن برای فایل های تصویری موجود در حافظه جانبی یک عکس کوچک از فایل مربوطه را در حافظه داخلی خود ذخیره می‌کنند.

منبع : خبرگزاری فارس

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.