×

اعتیاد، طلاق و خشونت از آسیبهای مطرح جامعه

اعتیاد، طلاق و خشونت از آسیبهای مطرح جامعه

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت آستانه تحمل جامعه و هم چنین سن خشونت کاهش یافته و باید در این زمینه برنامه ­­ریزی های جامع و کاملی صورت گیرد

اعتیاد،-طلاق-و-خشونت-از-آسیبهای-مطرح-جامعه

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: آستانه تحمل جامعه و هم چنین سن خشونت کاهش یافته و باید در این زمینه برنامه ­­ریزی های جامع و کاملی صورت گیرد

 نشست افتتاح کلینیک های کنترل خشم که با همکاری شهرداری تهران برگزار شد، محمود  گلزاری، معاون ساماندهی امور جوانان، مجابی، معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان محیط زیست و جمعی از کارشناسان روانشناسی و فعالین این حوزه حضور داشتند.

در ابتدای این نشست معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، با بیان این مطلب که اعتیاد، طلاق و خشونت از آسیبهای مطرح جامعه است، تاکید کرد : برنامه ریزی ها برای کاهش خشونت در جامعه باید جامع و کامل باشد.

وی افزود: متاسفانه آستانه تحمل جامعه و هم چنین سن خشونت کاهش یافته و باید در این زمینه برنامه ریزی هایی صورت گیرد. طبق آمار و اطلاعات ارائه شده خشونت در خانواده ها حتی در بین تحصیلکرده ها و کودکان نیز رو به افزایش است و دیده می شود که در مدارس نیز نوجوانان آلاتی هم چون چاقو، قمه و ... برای دفاع از خود به همراه دارند که این موضوع باعث مشکلاتی در مدارس شده است.

گلزاری به برنامه های وزارت ورزش و جوانان با همکاری شهرداری اشاره کرد و افزود: توافقاتی با اداره کل سلامت شهرداری انجام شده و برنامه ریزی های مداوم و خوبی برای کنترل خشم و پیشگیری از گسترش آن در سطح جامعه داریم و امیدواریم که این همکاری منجر به اتفاقات خوبی در این خصوص باشد.

معاون ساماندهی امور جوانان، کارشناسان حاضر در جلسه را از تاثیر گذاران بر کنترل خشم در جامعه برشمرد و از آنها خواست تا برای کنترل آن در جامعه با انجام مشاوره های فردی به شخص پرخاشگر، افراد در معرض خشم، ایجاد توانایی برای برگزاری کارگاه های آموزش کنترل عصبانیت، توانایی سخنرانی برای ایجاد انگیزه در جامعه در گروه های بزرگ، توانایی تهیه اطلاعات جامع و کامل مربوط به  خشم، تلاش کنند .

این مقام مسئول افزود: ما امکانات آموزشی را بدون هزینه در اختیار شما خواهیم گذاشت تا با همکاری یکدیگر بتوانیم در رساندن جامعه به وضعیت مطلوب موفق باشیم .

گلزاری ضمن اعلام حمایت وزارت ورزش و جوانان از این کارشناسان و مشاوران، گفت: این اولین برنامه منسجم برای پیشگیری از خشم است که با همت شما ادامه خواهد داشت.

وی، کارگاه های آموزشی و جلسات ارائه مشکلات تا پایان اردیبهشت از برنامه های آینده وزارت ورزش و جوانان برای کارشناسان دانست و گفت: امیدواریم انتظارات ما هم از شما برای همراهی، برآورده شود تا همه ما از آن استفاده مطلوب داشته باشیم.

در ادامه مجابی معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان محیط زیست از هزینه های وارد شده بر جامعه از طریق عدم کنترل خشم گفت و افزود : اگر نگاه دینی داریم و ایمان به اینکه هر کسی نشانه خداست پس باید این تفکر در جامعه به وضوح قابل مشاهده باشد اما متاسفانه در جامعه ما اینگونه نیست و با کوچکترین مشکل افراد دچار خشونت و اشتباهات جبران ناپذیری می شوند و مرتکب جرمهایی که بعد از آن نیز پشیمان هستند.

وی افزود: احترام به طبیعت نیز باید در بین مردم درونی شود چرا که این طبیعت خدادادی است و باید از آن محافظت کرد. احترام باید در جامعه نهادینه شود تا شاهد بروز اتفاقات ناگواری همچون قتل نباشیم و خانواده هایی آرام و با تنش پایین تری داشته باشیم.

مجابی در پایان آموزش کنترل خشم را در بین افراد دارای مشاغل سخت و در گیر با محیط زیست ضروری دانست.

منبع : خبرگزاری مهر

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.