×

زمان برگزاری انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم تغییر کرد

زمان برگزاری انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم تغییر کرد

زمان برگزاری انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم تغییر کرد

زمان-برگزاری-انتخابات-مجمع-نمایندگان-طلاب-و-فضلای-حوزه-علمیه-قم-تغییر-کرد وکیل 


زمان برگزاری انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم تغییر کرد

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم از تاخیر در زمان برگزاری ششمین دوره انتخابات مجمع طلاب خبر داد.


حجت‌الاسلام فاضل حسامی، رییس ستاد انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: زمان برگزاری ششمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه‌ علمیه قم، تغییر یافت.

وی با بیان این که انتخابات قرار بود سی‌ام مهر برگزار می‌شود، اظهار داشت: با توجه به درخواست مجمع نمایندگان طلاب زمان برگزاری انتخابات مجمع نمایندگان طلاب، 28 آبان ماه اعلام شد.

حجت‌الاسلام حسامی تصریح کرد: تاکنون هیات نظارت بر انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه‌ علمیه قم اسامی کاندیداها تایید شده را اعلام نکرده است که امیدورایم در روزهای آینده لیست نهایی آن اعلام شود.

وی یاد آور شد: تبلیغات کاندیداهای ششمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ده روز قبل از برگزاری انتخابات آغاز و 48 قبل به پایان خواهد رسید.

گفتنی است، چندی پیش حجت الاسلام حسامی به خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: شهرستان‌ها و مراکز بخش و روستاهایی که دارای حداقل50 نفر طلبه در حوزه علمیه قم هستند، حوزه انتخابیه مستقل دارند. شهرهایی که حد نصاب لازم را ندارند، طبق راهنمایی ستاد با شهرهای مجاور خود، نماینده مشترک را انتخاب می‌کنند و هر استان باید حداقل دارای یک نماینده داشته باشد.

وی ادامه داد: تعداد نمایندگان هر حوزه انتخابیه براساس آمار طلاب آن حوزه در مرکز مدیریت صورت می‌گیرد، با این ترتیب که از 100 تا 200 نفر، یک نماینده و از 201 تا 400 نفر، دو نماینده و از 401 تا 800 نفر، سه نماینده و از 801 نفر به بالا چهار نماینده خواهند داشت.

رییس ستاد انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، یاد آور شد: حد نصاب لازم برای احراز نمایندگی 15 رأی است و حوزه‌های انتخابیه‌ای که بیش از یک نماینده دارند در صورتی که حد نصاب را کسب نکنند به‌ترتیب تابع نصاب اکثر ماقبل می‌باشند.

وی ادامه داد: در صورتی که شرکت در انتخابات به ملاک رسمیت نرسد از آن حوزه انتخابیه، فرد یا افرادی توسط مرکز مدیریت حوزه به شواری عالی حوزه پیشنهاد می‌شود تا پس از تأیید، نسبت به رسیدگی به امور طلاب و فضلای آن حوزه انتخابیه تا زمان برگزاری انتخابات میان دوره‌ای اقدام نماید./

    

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.