×

تمدید قانون ثبت اختراع

تمدید قانون ثبت اختراع

سخنگوی کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی از تمدید قانون ثبت اختراعات به مدت یک سال دیگر خبر داد

تمدید-قانون-ثبت-اختراع

سخنگوی کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی از تمدید قانون ثبت اختراعات به مدت یک سال دیگر خبر داد.

محمدعلی اسفنانی ، توضیح داد: امروز جلسه‌ای در محل کمیسیون داشتیم که رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و معاون پارلمانی ریاست جمهوری نیز حضور داشتند و موضوعی که مطرح شد، طرح اصلاح قانون ثبت اختراعات بود که به تازگی در کمیته ویژه بررسی شده بود.

او افزود: نهایتا با توجه به اینکه حدود یک ماه دیگر مدت اجرای آزمایشی قانون ثبت اختراعات تمام می‌شود و سال گذشته مجلس نیز به این رای داد که این قانون یک سال دیگر تمدید شود، بنا بود که کمیسیون این طرح را تصویب کند اما هیات دولت اعلام کرد که لایحه‌ای درخصوص مالکیت فکری و معنوی در دست بررسی دارد که مفاد آن تا حدود زیادی با این طرح همپوشانی دارد.

نماینده مردم فریدن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برهمین اساس درخواست شد که طرح معطل بماند و با لایحه‌ای که دولت ارائه خواهد کرد، به صورت تلفیقی مورد بررسی قرار گیرد.

اسفنانی همچنین گفت: صرفنظر از این مساله، زمان رسیدگی به این طرح کم بود و به نظر می‌رسید کمیسیون فرصت کافی برای بررسی آن پیدا نخواهد کرد. لذا بنابراین شد که از مجلس درخواست کنیم مدت آزمایشی این قانون یک سال دیگر تمدید شود تا ما بتوانیم هم این طرح را بررسی کنیم و هم لایحه دولت را مورد بررسی قرار دهیم.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.