×

ایرادات شورای نگهبان به آیین دادرسی بررسی شد

ایرادات شورای نگهبان به آیین دادرسی بررسی شد

ایرادات شورای نگهبان به آیین دادرسی بررسی شد

ایرادات-شورای-نگهبان-به-آیین-دادرسی-بررسی-شد وکیل 

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه آیین دادرسی کشوری در جلسه امروز کمیسیون متبوع خویش خبر داد. علی اسلامی‌پناه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت درباره جلسه امروز (یکشنبه، 20فروردین) کمیسیون حقوقی و قضایی گفت: دراین جلسه بخشی از ایرادات شورای نگهبان به لایحه آیین دادرسی کشوری که به صورت اصل هشتاد و پنجی تصویب شده بود، مطرح شد و با حضور نماینده شورا مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: ایرادات شورای نگهبان زیاد است و باید در چندین جلسه به آن پرداخته شود که بخشی از آنها در جلسه امروز بررسی و مابقی نیز به جلسات آینده موکول شد.

وی درباره ایرادات شورای نگهبان توضیح داد: گاهی اطلاق ماده‌ای برخی مواردی را شامل می‌شود که نباید آن را به صورت مطلق آورد یا اینکه در لایحه در مورد خسارت معنوی و یا خسارت مازاد بر دیه پیش‌بینی‌هایی شده بود که شورای نگهبان آنها را شرعی ندانست.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ادامه داد: شورای نگهبان بر غیر شرعی بودن خسارت مازاد بر دیه تاکید دارد و آن‌ها را نمی‌پذیرد؛ لذا این ایرادات به‌گونه‌ای تنظیم و اصلاح شد که نظر شورای نگهبان تامین شود

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.