×

ظرفیت‌ های قانونی لازم برای مقابله با فساد اداری فراهم است

ظرفیت‌ های قانونی لازم برای مقابله با فساد اداری فراهم است

ظرفیت‌ های قانونی لازم برای مقابله با فساد اداری فراهم است

ظرفیت‌-های-قانونی-لازم-برای-مقابله-با-فساد-اداری-فراهم-است

رییس کل دادگستری فارس - ذبیح‌الله خداییان    
                                       
رییس کل دادگستری استان فارس گفت: با تصویب قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد، ظرفیت‌های لازم برای مقابله با فساد در سیستم اداری فراهم شده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه فارس، ذبیح‌الله خداییان طی سخنانی در جلسه شورای اداری استان فارس با اشاره به قانون ارتقای سلامت اداری و مقابله با فساد، به تبیین ابعاد، اهداف و تاثیرات این قانون پرداخت.

وی با بیان اینکه مقابله با فساد اداری امری ضروری است، تلاش برای مقابله با این معضل را وظیفه همه افراد دانست و ادامه داد: در بسیاری از دستگاه‌ها شفافیت در ارائه عملکرد وجود نداشته و عملکردها به خوبی ارائه نمی‌شود.
رییس شورای قضایی استان فارس یکی از مزایای قانون جدید را الزام به شفاف‌سازی شرح وظایف و عملکردها توسط همه دستگاه‌های اداری برشمرد و افزود: یکی از عوامل موثر در ایجاد فساد اداری مراجعه حضوری مردم به ادارات است.

خداییان اظهار کرد: طبق قانون جدید ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد، ادارات مکلف شده‌اند که تمام خدمات خود را به شکل مکانیزه و غیر حضوری ارائه کنند تا نیازی به حضور مردم نباشد.
وی خاطرنشان کرد: ادارات باید ترتیبی اتخاذ کنند که مردم به صورت مکانیزه و غیر حضوری، خدمات را دریافت و شکایات و انتقادات خود را مطرح کنند و دستگاه‌ها نیز در کوتاه‌ترین زمان و طبق قانون پاسخگو باشند.

رییس کل دادگستری استان فارس یادآور شد: برخی مدیران در گزارش تخلفات اداری کوتاهی می‌کنند که بر اساس قانون جدید اگر هر مسئول یا کارمندی از جرمی مطلع باشد و اعلام نکند، به عنوان متخلف شناخته خواهد شد.
خداییان گفت: طبق قانون جدید، ظرفیتی برای حمایت از مخبران و کسانی که گزارش فساد در یک سیستم را به دستگاه‌های نظارتی می‌دهند، ایجاد شده است.
به گزارش ایسنا، رییس منطقه سه سازمان بازرسی کل کشور و بازرس کل استان فارس نیز طی سخنانی در این جلسه تصریح کرد: تحقق شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نیازمند فراهم شدن شرایط و زیرساخت های لازم است که مناسب بودن شرایط کسب و کار و سلامت نظام اداری یکی از همین زیرساخت‌هاست.
سعید عبودی با تشریح ابعادی دیگر از قانون ارتقای سلامت اداری و مقابله با فساد، افزود: تقارن اجرایی شدن قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد با سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی یک اتفاق میمون و مبارک است که باید به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کرد.

وی ادامه داد: در شرایطی که فضای رانت، تبعیض و عدم شفاف‌سازی حاکم باشد، شرایط برای فعالیت مناسب و موثر ایجاد نمی‌شود.
بازرس کل استان فارس، فضای کسب و کار مناسب را مستلزم انجام اقداماتی جدی در کشور و استان فارس دانست و اظهار کرد: شفاف‌سازی و ارتقای شفافیت و سلامت نظام اداری، احقاق حقوق ارباب رجوع، بهبود افزایش اعتماد عمومی به دستگاه‌های اجرایی، کمک به اصلاح نظام اداری و ارتقای کارایی دستگاه‌های اجرایی قدم‌هایی برای فراهم شدن فضای مناسب کسب و کار است.
عبودی همچنین از رسانه‌ها خواست در تبیین و تشریح قانون جدید همراهی لازم را داشته باشند تا مردم با قوانین و حقوق شهروندی آشنا شوند.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس نظرسنجی‌های به عمل آمده، مردم رضایت مناسبی از عملکرد و نحوه خدمات‌رسانی برخی دستگاه‌های استان ندارند؛ لذا امسال دستگاه‌های اداری سنجش و ارزیابی خواهند شد

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.