×

هشدار بانک مرکزی درباره شگردهای جدید کلاهبرداری الکترونیکی

هشدار بانک مرکزی درباره شگردهای جدید کلاهبرداری الکترونیکی

بانک مرکزی در خصوص شگردهای جدید کلاهبرداری مورد استفاده در ماه‌های اخیر هشدار داد

هشدار-بانک-مرکزی-درباره-شگردهای-جدید-کلاهبرداری-الکترونیکی

بانک مرکزی در خصوص شگردهای جدید کلاهبرداری مورد استفاده در ماه‌های اخیر هشدار داد.

 بانک مرکزی اعلام کرد که اخیراً مشاهده شده است، اشخاصی با استفاده از فیشینگ تلفنی (تکنیک های مختلف تخلیه اطلاعات از طریق تلفن یا وب سایت های تقلبی) و بکارگیری روش‌های مهندسی اجتماعی و با استفاده از ترفندهای مختلف از کاربران می‌خواهند اطلاعات محرمانه مربوط به کارت یا حساب بانکی خود را از طریق تلفن وارد کرده و دستورات خود را در قالب تلفن گویا به مشتری اعلام کنند.

به عنوان مثال افرادی طی تماس تلفنی با برخی از مشتریان شبکه بانکی، خود را به عنوان نماینده بانک در امور فناوری اطلاعات و خدمات الکترونیک معرفی کرده و با شیوه‌های گوناگون مبادرت به اخذ اطلاعاتی نظیر مشخصات شناسنامه‌ای، کدملی، اطلاعات مربوط به حساب از جمله رمز اول و دوم و ... کرده و از این طریق زیان‌های قابل توجهی را متوجه مشتریان بانک‌ها کرده‌اند.

همچنین افرادی سودجو از طریق ارسال پیامک‌ و دادن وعده اعطای جوایز چند ده میلیون تومانی به مشترکین تلفن همراه، آنان را دعوت به وارد کردن اطلاعات حساب بانکی خود نظیر شماره کارت، رمز اینترنتی، کد اعتبارسنجی (شماره CVV2) و تاریخ انقضای کارت در سایت‌هایی مانند www.ebank9.com کرده و از این طریق اقدام به برداشت از حساب آنان می‌کنند.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با بیان این مطلب به هموطنان هشدارداد ؛ در دام چنین اقدامات فریبکارانه گرفتار نشوند.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.