×

اعتیاد علت 65 درصد همسر آزاری و 55 درصد طلاق ها

اعتیاد علت 65 درصد همسر آزاری و 55 درصد طلاق ها

قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت اعتمادسازی یک پیوند و تعامل دو جانبه است وقتی که مردم صحت و صداقت کار را در ما ببینند حتما در مبارزه با مواد مخدر مشارکت خواهند کرد

اعتیاد-علت-65-درصد-همسر-آزاری-و-55-درصد-طلاق-ها وکیل 

قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: اعتمادسازی یک پیوند و تعامل دو جانبه است وقتی که مردم صحت و صداقت کار را در ما ببینند حتما در مبارزه با مواد مخدر مشارکت خواهند کرد.

علیرضا جزینی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی با بیان اینکه مسئله مبارزه با مواد مخدر اساسا ساختارمند است، گفت: 17 وزارتخانه و سازمان در امر مبارزه با مواد مخدر در کشور دخیل هستند و مقامات کشوری از قوه مقننه، اجرائیه و قضائیه به این مسئله اهتمام داشته و فرآیند این ساختار را تبیین کرده‌اند.

وی افزود: سیاست‌های کلی مبارزه با مواد مخدر توسط رهبری در سال 85 ابلاغ شده است اما، ایشان در ابلاغیه مرقوم فرموده‌اند «نگرانی همچنان باقی است».

قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه این نگرانی وجود دارد که مسئولین این معضل را خوب برآورد نکنند بیان داشت: وقتی که علل 65 درصدی همسرآزاری و 55 درصدی طلاق‌ها به مواد مخدر برمی‌گردد نگرانی در این زمینه بیشتر می‌شود.

جزینی با اشاره به ورودی‌های مواد مخدر زندان استان مرکزی با آمار 47 درصدی، این نگرانی‌ها را قابل توجه دانسته و گفت: البته در حوزه مرگ‌ومیر سه درصد در سال 92 نسبت به 91 کاهش داشته‌ایم اما در حوزه زنان 15 درصد افزایش مرگ و میر وجود داشته که جای نگرانی است.

وی ضمن تأکید بر آمار 68 درصدی مبتلایان به ایدز از طریق تزریق و نگرانی‌هایی که در این زمینه وجود دارد عنوان کرد: مصوبه هیئت دولت بر این بوده که پنج درصد از بودجه اشتغال می‌بایست در حوزه بکارگیری معتادین هزینه شود اما تاکنون به این مقصود نرسیده‌ایم اما، طی جلسه‌ای با وزیر تعاون و وزیر کشور در روز دوشنبه مصوب شد که کارگروهی تشکیل و اجرایی کردن این مصوبه در دستور کار قرار گیرد.

جزینی با اشاره به اعتبار 22.5 میلیارد تومانی دولت بابت بیمه معتادین در سال گذشته گفت: در سال جاری 30 میلیارد تومان اعتبار برای بیمه معتادین در نظر گرفته شده است.

قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان داشت: اگر چنانچه بخواهیم در این حوزه کار کنیم و وظایف محوله را معطوف به حوزه اعتبار نکنیم، سیستم مدیریتی نیز باید در این فرایند پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه متاسفانه آنطور که باید و شاید مردم را در این حوزه به کار نگرفته‌ایم، افزود: یکی از حوزه‌های مهم در ارتباط با بحث مشارکت‌جویی، حوزه مردمی است.

این مقام مسئول بیان داشت: جلسات مستمری را در اواخر سال گذشته و در سال جاری با اقشار مختلف مردم برگزار کرده‌ایم تا تمام اقشار مختلف جامعه را در این زمینه به میدان بیاوریم.

قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تأکید کرد: یکی از حوزه‌های مهم در بخش مردمی اعتمادسازی است؛ افزایش اعتماد در این زمینه حرف اول را می‌زند.

جزینی ادامه داد: اگر چنانچه پیوند مردم و مسئولین در این حوزه افزایش پیدا کند می‌شود گفت می‌توان قدمی در جهت پیشگیری از این معضل اجتماعی برداریم.

وی با بیان اینکه بر اساس اخذ نظرات مردمی در سال گذشته، مردم اولین محور نگرانی خود را حوزه مواد مخدر و اعتیاد عنوان کرده‌اند، گفت: این موضوعی است که در کمیته‌های مختلفی که در نظام مورد بررسی قرار گرفته به آن توجه کرده‌اند.

این مقام مسئول ضمن اشاره به بازدید از مرکز ماده 16 این استان، عنوان کرد: این مرکز، مرکز خوبی است اما باید تقویت شود. در راستای حرفه‌آموزی و اشتغال زایی هر کمکی از دست ما برآید انجام خواهیم داد.

جزینی در ادامه، آماری از مصرف شیشه در بین دانش‌آموزان کشور ارائه داد و خاطرنشان کرد: در حوزه کمیته فرهنگی و پیشگیری برای این امر باید برنامه‌ریزی درستی انجام گیرد.

این مقام مسئول ضمن اشاره به آغاز فصل امتحانات و افزایش 50 درصدی فروش ریتالین در این ایام عنوان کرد: داروخانه‌ها به صورت غیرمجاز این مواد را می‌فروشند و از طرفی عطاری‌ها نیز به فروش غیرمجاز متادون و ریتالین روی آورده‌اند.

وی ضمن تأکید بر پیشگری در امر اعتیاد و خطراتی که جوانان کشور را تهدید می‌کند عنوان کرد: متأسفانه برخی از استان‌ها و کمیته‌ها فعالیت کارآمدی در امر پیشگیری نداشته‌اند.

جزینی در ادامه یادآور شد: امسال تخصیص اعتبارات به صورت استانی است و برابر با گزارش کار هر استان اعتبارها ابلاغ می‌شود.

قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه توسعه هدفمند کردن مراکز درمان ماده 15 را در دستور کار داریم، خاطرنشان کرد: مراکز غیر مجاز نیز باید به سمت مراکز مجاز هدایت شوند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.