×

اجباری شدن مشاوره قبل از ازدواج راهکاری برای کاهش آمار طلاق

اجباری شدن مشاوره قبل از ازدواج راهکاری برای کاهش آمار طلاق

یک مشاور ازدواج و امور خانواده با اشاره به روند افزایشی آمار طلاق در کشور طی سال‌های اخیر، گفت اجباری شدن مشاوره قبل از ازدواج تا حدودی می‌تواند از بروز مشکلات بعد از ازدواج جلوگیری کند

اجباری-شدن-مشاوره-قبل-از-ازدواج-راهکاری-برای-کاهش-آمار-طلاق وکیل 

یک مشاور ازدواج و امور خانواده با اشاره به روند افزایشی آمار طلاق در کشور طی سال‌های اخیر، گفت: اجباری شدن مشاوره قبل از ازدواج تا حدودی می‌تواند از بروز مشکلات بعد از ازدواج جلوگیری کند.   

زهره بابایی گفت: متأسفانه در طی سالهای اخیر عواملی مانند بی‌اعتمادی زوجین نسبت به یکدیگر و افزایش سوءظن‌ها باعث افزایش آمار طلاق در کشور شده است.

وی ادامه داد: بخش زیادی از بی‌اعتمادی زوجین ریشه در عدم شناخت کافی و درست آنها از یکدیگر دارد که این موضوع می‌تواند با مشاوره قبل از ازدواج تا حدود زیادی رفع شود.

این کارشناس امور خانواده تصریح کرد: گسترش دایره ارتباطات فردی هر یک از زوجین به مرور زمان به اعتماد بین طرفین آسیب می‌زند و متأسفانه ابزارهای نوین نیز به این سوءظن‌ها دامن می‌زند.

بابایی خاطرنشان کرد: هزینه‌های بالای مشاوره ازدواج باعث شده است تا بسیاری از جوانان نتوانند از این خدمات استفاده کنند و ارائه بسته‌های حمایتی در این راستا می‌تواند عاملی برای کاهش آمار طلاق باشد.

وی افزود: بیمه شدن خدمات مشاوره ازدواج و اجباری شدن آن از جمله راهکارهایی است که می‌تواند در این مسیر تا حدودی راهگشا باشد و باعث کاهش آمار طلاق در کشور شود.

منبع : خبرگزاری فارس

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.