×

مجموعه آثار فقهی اصولی آیت الله مشکینی منتشر شد

مجموعه آثار فقهی اصولی آیت الله مشکینی منتشر شد

همزمان با آیین نکوداشت آیت‌الله مشکینی، مجموعه نرم افزار آثار فقهی اصولی ایشان، به همت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی تولید و منتشر شد

مجموعه-آثار-فقهی-اصولی-آیت-الله-مشکینی-منتشر-شد وکیل 

همزمان با آیین نکوداشت آیت‌الله مشکینی، مجموعه نرم افزار آثار فقهی اصولی ایشان، به همت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی تولید و منتشر شد.

مدیر بخش تولید مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی از تولید مجموعه نرم افزار آثار آیت‌الله مشکینی خبر داد و گفت: عناوینی همچون «الاُصول»، «الرسائل الجدیدة»، «مصطلحات الفقه»، «الفقه المأثور»، التعلیقة الإستدلالیة على «شرائع الإسلام»، التعلیقة الإستدلالیة على «العروة الوثقى»، التعلیقة الإستدلالیة على «تحریر الوسیلة»، تحریر «تحریر الوسیلة»، نوشتارهاى فقهى، رسائل فقهى و اصولى، کشکول حکمت، گفتارها و نوشتارها از جمله موضوعات این نرم افزار فاخر و گرانسنگ می‌باشد.

از دیگر عناوین این نرم افزار می‌توان به ترجمه قرآن کریم، تفسیر روان، تفسیر مبسوط، رسائل قرآنى، المواعظ العددیة، قصار الجُمَل، الهادی الى موضوعات نهج البلاغة، مسلکنا فی العقائد والأخلاق والعمل، دروس فی الأخلاق، ازدواج در اسلام اشاره کرد.

سید مهدی هاشمی با بیان اینکه «گفتارهای آیت‌الله مشکینی» از دیگر بخش‌های این نرم است، ادامه داد: این بخش با نام “خطبه‌های سبز”، گزیده‌ای اخلاقی ـ تربیتی از سخنان این عالم فقید در خطبه‌های نماز جمعه قم است.

وی، یادنامه آیت‌الله‏ مشکینى را محور دیگری از این نرم افزار برشمرد و افزود: این بخش مشتمل بر زندگى نامه و مبارزات، آیت‌الله‏ مشکینى از نگاه دیگران و به روایت اسناد ساواک، آیت‌الله‏ مشکینى در مجلس خبرگان و جامعه مدرّسین و همچنین مجموعه مقالات همایش می‌باشد.

هاشمی در پایان، ارائه متن قرآن کریم به همراه ترجمه و امکان جستجو در آیات، یادداشت‌برداری، ذخیره‌سازی، ویرایش و چاپ متن، جستجو به روش‌های گوناگون در الفاظ و عبارات متن و فهرست کتاب‌ها را از دیگر امکانات این نرم افزار ذکر کرد.

گفتنی است، این نرم افزار پنج‌شنبه 25 اردیبهشت ماه، در آیین نکوداشت آیت‌الله مشکینی(ره) رونمایی شد، که حاوی 23 عنوان فقهی و اصولی از آثار ایشان در 50 جلد چاپ شده است.
منبع: مرکز خبر حوزه

منبع : رساله حقوق

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.