×

طرح امضای دیجیتال اجرایی می شود

طرح امضای دیجیتال اجرایی می شود

طرح امضای دیجیتال اجرایی می شود

طرح-امضای-دیجیتال-اجرایی-می-شود وکیل 

رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: طرح امضای دیجیتال به عنوان وسیله شناسایی هر فرد برای اولین بار در ایران اجرا می شود.

ایرنا: رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: طرح امضای دیجیتال به عنوان وسیله شناسایی هر فرد برای اولین بار در ایران اجرا می شود.

'محمد ناظمی اردکانی' افزود: امسال شاخص ترین برنامه سازمان ثبت احوال، حول محور شناسایی افراد بدون حضور فیزیکی و در فضای مجازی است و امضای دیجیتال به عنوان یک موضوع حفاظتی شخصی و غیرقابل انکار بهترین روش برای رسیدن به این مهم است.

وی ادامه داد: این امضاء با در بر داشتن اطلاعات شخصی هر فرد نظیر کد ملی یونیک و اثر انگشت قابل انتقال نیست و به منزله هویت فردی است.

ناظمی اردکانی خاطرنشان کرد: زیرساخت های لازم برای اجرای این طرح درحال بررسی است و تا 6 ماهه نخست سال جاری تکمیل می شود و اعتبارات لازم برای این منظور نیز تامین شده است.

وی گفت: اگر مسائل این پروژه روال طبیعی خود را طی کند در کوتاه ترین زمان ممکن به بهره برداری می رسد.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به این که اجرای طرح کارت هوشمند، فصلی نوین در مدرنیزه کردن فضای سازمان ثبت احوال است، افزود: کارت هوشمند کلید شناسایی افراد در فضای مجازی است و با اجرای این طرح 120 سند سجلی مکانیزه می شود.

ناظمی اردکانی ادامه داد: زیرساخت های این طرح در دست تکمیل است و در شش ماه دوم سال در صورت طی کردن روال طبیعی به بهره برداری می رسد.

وی اظهار داشت: درصورت اجرای این طرح و مکانیزه شدن سازمان ثبت احوال روند بسیاری از امور تسریع می یابد و رضایت ارباب رجوع را نیز تامین می کند.

ناظمی‌اردکانی، الکترونیکی کردن اسناد هویتی را از دستاوردهای ثبت احوال برشمرد و افزود: تحقق این امر چندان فکر اجرایی پررنگی نداشت، اما وقتی در این عرصه اقدام کردیم توانستیم در عرض چند ماه آن را محقق سازیم.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.