×

فیلترینگ اینستاگرام با دستور قاضی امکان پذیر است

فیلترینگ اینستاگرام با دستور قاضی امکان پذیر است

عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، با بیان اینکه اینکه صدور فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام در حیطه اختیارات قاضی است، گفت این کمیته در کار قاضی دخالتی نخواهد کرد

فیلترینگ-اینستاگرام-با-دستور-قاضی-امکان-پذیر-است وکیل 

عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، با بیان اینکه اینکه صدور فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام در حیطه اختیارات قاضی است، گفت: این کمیته در کار قاضی دخالتی نخواهد کرد.

محمدعلی اسفنانی در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت، درباره برخی خبرهای منتشر شده مبنی بر دستور قضایی برای فیلتر شبکه اجتماعی اینستاگرام، افزود: دستگاه قضایی می‌تواند نسبت به صدور ابلاغ فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام اقدام کند.

نماینده مردم فریدن،‌ فریدون‌شهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی،‌ ادامه داد: زمانی که شکایتی درباره فعالیت شبکه‌های اجتماعی در دستگاه قضایی طرح می‌شود قاضی می‌تواند بر حسب وظیفه به آن رسیدگی کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ تصریح کرد: در این راستا از اقدامات پیشگیرانه‌ای که قاضی در زمان رسیدگی به پرونده‌ای می‌تواند به کار گیرد متوقف کردن برخی اقدامات است.

عضو کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه با تاکید بر اینکه صدور فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام در حیطه اختیارات قاضی است، گفت: این اقدام می‌تواند بدون تصمیمات کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه باشد و این کمیته نیز در کار قاضی دخالتی نخواهد کرد.

گفتنی است؛ برخی رسانه ها خبر از فیلترینگ شبکه اجتماعی اینستاگرام را با حکم قضایی منتشر کردند؛ در این خبرها آمده است  شاکیان خصوصی این شبکه اجتماعی، به دلیل نقص حریم شخصی از این شبکه شکایت کرده اند و بر این اساس حکم قضایی مستقیما از سوی دادستانی به وزارت ارتباطات برای اجرا ابلاغ شده است.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.