×

سوء استفاده از علائم تجاری ثبت شده از جنبه حقوقی و کیفری قابل پیگیری است

سوء استفاده از علائم تجاری ثبت شده از جنبه حقوقی و کیفری قابل پیگیری است

یک وکیل دادگستری گفت طبق قانون ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری سوءاستفاده اشخاص حقیقی یا حقوقی از علایم تجاری داخلی و خارجی از جنبه حقوقی و کیفری قابل پیگیری است

سوء-استفاده-از-علائم-تجاری-ثبت-شده-از-جنبه-حقوقی-و-کیفری-قابل-پیگیری-است وکیل 

یک وکیل دادگستری گفت: طبق قانون ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری سوءاستفاده اشخاص حقیقی یا حقوقی از علایم تجاری داخلی و خارجی از جنبه حقوقی و کیفری قابل پیگیری است.

جمشید نورشرق ، با بیان این مطلب، اظهار کرد: استفاده غیرمجاز از علائم تجاری ثبت شده علاوه بر مسئولیت کیفری و پیگرد قانونی، مسئولیت حقوقی را برای سوءاستفاده‌کنندگان به دنبال دارد.

وی افزود: از آنجا که کشور ما در زمینه ثبت علائم تجاری با مقررات بین‌المللی همراه است و به عضویت کنوانسیون پاریس برای حمایت از مالکیت صنعتی درآمده، اگر در کشورمان علائم تجاری مورد سواستفاده اشخاص حقیقی یا حقوقی قرار گیرد، باید موضوع با توسل به مراجع قضایی پیگیری شود؛ البته دامنه شمول این حمایت به اشخاص حقیقی یا حقوقی خارجی که کشورش عضو این کنواسیون است سرایت می‌کند و موضوع با توسل به مراجع قضایی کشور ذی ربط قابل پیگیری است.

نورشرق تاکید کرد: در صورتی که برندها و علائم تجاری داخلی و خارجی با رعایت مقررات قانونی به ثبت رسیده باشند و اشخاص حقیقی یا حقوقی از آن سوءاستفاده کنند یا آن را مورد استفاده غیرمجاز قرار دهند، موضوع از لحاظ حقوقی و کیفری قابل پیگیری است و باید خسارت وارده به دارندگان علائم تجاری ثبت شده جبران شود.

وی درباره مجازات سوءاستفاده کنندگان علائم تجاری داخلی و خارجی گفت: علاوه بر جبران خسارت، این اشخاص به پرداخت جزای نقدی از ده میلیون ریال تا پنجاه میلیون ریال یا حبس تعزیری از نود و یک روز تا شش ماه یا هر دوی آنها محکوم می‌شوند؛ البته تعیین مجازات این اشخاص بستگی به نظر قاضی دارد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.