×

نگران اعطای کیف های پر پول به قضات هستیم

نگران اعطای کیف های پر پول به قضات هستیم

نگران اعطای کیف های پر پول به قضات هستیم

نگران-اعطای-کیف-های-پر-پول-به-قضات-هستیم

رئیس سازمان بازرسی در پاسخ به مهر مطرح کرد؛    
 
بندرعباس - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان بازرسی کشور با ابراز نگرانی از اعطای کیفهای پر پول به قضات در دستگاه قضا بیان داشت: افراد متخلف با خرج کردن پول و گرفتن وکلای قوی محاکم را تحت فشار قرار می دهند.
به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی ظهر جمعه در نشست مطبوعاتی که در سالن جلسات بازرسی هرمزگان برگزار شد، در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در مورد آخرین وضعیت برداشت شبانه پول از حساب بانکها با دستور دولت، گفت: پس از اعتراض بانکها به برداشت شبانه پول از حسابهایشان توسط دولت، نمایندگان مجلس، دیوان محاسبات و سازمان بازرسی سریعا جهت بررسی این موضوع وارد عمل شدند.

وی عنوان کرد: برداشت شبانه پول از حساب بانکها زوایای دیگری دارد که بررسی ها تا روشن شدن آن ادامه خواهد یافت.

نگران اعطای کیفهای پر پول به قضات هستیم

رئیس سازمان بازرسی کشور با ابراز نگرانی از اعطای کیفهای پر پول به قضات در دستگاه قضا بیان داشت: رسیدگی قضایی و دادرسی بسیار سخت است و یکی از مباحث جدی و دغدغه های رئیس قوه قضائیه رسیدگی به پرونده های فساد اقتصادی و مالی است، زیرا افراد متخلف با خرج کردن پول و گرفتن وکلای قوی محاکم را تحت فشار قرار می دهند.

پورمحمدی خواستار ایجاد و طراحی شرایط خاص و ویژه برای رسیدگی به پرونده های اقتصادی شد و گفت: اگر شرایط خاص و ویژه ای را برای پرونده های بزرگ مالی فراهم کنیم دیگر نگران به سرانجام نرسیدن این پرونده ها نخواهیم بود.

وی عنوان کرد: فردی که تخلف بزرگی را مرتکب می شود با ظرفیتهای کارشناسی بالا و قانون دانی سعی می کند تارفتاری معقول داشته و با به خدمت گرفتن وکلای خبره که گاها استاد دادرس و قاضی است با تهیه لایحه های قوی قضات را به چالش می کشند و هر قاضی از پس اینگونه پرونده ها بر نمی آید.

رئیس سازمان بازرسی کشور اضافه کرد: باید قضات را حمایت اطلاعاتی، حمایت دانش لازم و حتی حمایت از فشارها و صیانت از اعمال نفوذها بکنیم تا کسانی که تخلف کرده اند با کیفهای پر پول که بین دستگاه ها و بانکها توزیع کرده اند قضات را دچار انحراف نکنند.

وی اظهارداشت: رئیس قوه قضائیه هم از کیفهای پر پول به قضات ابراز نگرانی کرده است و باید با تبیین راهی از انحراف و بی سرانجامی در پرونده های بزرگ مالی و اقتصادی جلوگیری کنیم.

پیچیدگی پرونده بیمه ایران موجب طولانی شدن رسیدگی به آن شده است

رئیس سازمان بازرسی کشور در ادامه پاسخ به سئوال مهر در مورد وضعیت نظارتها بر شرکتهای بیمه ای چگونه است، با بیان اینکه وظیفه بازرسی نظارت بر دستگاه های دولتی است، اضافه کرد: شرکتهای بیمه ای به عنوان تاثیرگذاران حوزه اقتصادی کشور باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرند، سازمان بازرسی کشور تنها می تواند رابطه و نوع فعالیت این شرکتها را با شرکتها و سازمانهای دولتی کنترل کند.

وی با اشاره به پرونده بزرگ بیمه ایران بیان داشت: این پرونده هنوز در مراجع قضایی در حال رسیدگی است و تا کنون احکامی هم صادر شده است، اما پیچیده بودن این تخلف مالی بزرگ موجب طولانی شدن روند رسیدگی آن در قوه قضائیه شد.

تجربه مناطق آزاد در کشور یک تجربه شکست خورده و ناموفق است

حجت الاسلام پورمحمدی در پاسخ به سئوال مهر در مورد وضعیت تخلفات در مناطق آزاد بیان داشت: مناطق آزاد تلقی می کنند که از قوانین و مقررات آزاد هستند، همین تفکر به ناکارآمدی مناطق آزاد انجامیده است.

رئیس سازمان بازرسی کشور تجربه ایجاد مناطق آزاد در کشور را یک تجربه شکست خورده و ناموفق دانست و افزود:ارزیابی ما از مناطق آزاد منفی است و سطح رشد مناطق آزاد از میانگین سطح رشد کشور پایین تر است.

وی اظهارداشت: در کشور مناطقی را با هدف افزایش رشد ویژه به مناطق آزاد تبدیل می کنیم در حالی که از لحاظ توسعه شهری، مبلمان و ساخت و ساز شهری و توسعه اقتصادی، تجاری و صنعتی هیچگونه پیشرفتی نسبت به مناطق عمومی ندارند.

حجت الاسلام پورمحمدی بر اصلاح قوانین و مقررات در مناطق آزاد تاکید کرد: مدیریت مناطق آزاد از جهت ساختاری و کارکردها باید دچار دگرگونی و تغییر شود.

وی گفت: پرونده های بسیاری از مناطق آزاد به لحاظ تخلف در دادگاه ها وجود دارد که نشانگر تخطی از قوانین و مقررات در مناطق آزاد است.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.