×

گزینه‌های احتمالی برای برخی مناصب عالی قضایی مطرح شدند

گزینه‌های احتمالی برای برخی مناصب عالی قضایی مطرح شدند

گزینه‌های احتمالی برای برخی مناصب عالی قضایی مطرح شدند

گزینه‌های-احتمالی-برای-برخی-مناصب-عالی-قضایی-مطرح-شدند

چهارشنبه - 28 مرداد 1388

آخرین خبرها درباره تغییرات احتمالی در قوه قضائیه حاکی از آن است که پس از معرفی آیت الله صادق لاریجانی به عنوان رئیس جدید قوه قضائیه بخش اعظمی از معاونان و روسای سازمانهای قضایی برای ادامه فعالیت در دوره جدید انتخاب شده و عده ای نیز ابقا می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر ، بر اساس آخرین خبرها حجت الاسلام ابراهیم رئیسی که پیش از این اخبار زیادی درباره خداحافظی او از سمت معاون اولی قوه قضائیه مطرح شده بود بار دیگر به عنوان معاون اول رئیس قوه قضائیه منصوب خواهد شد.

همچنین دکتر محمد جهرمی وزیر کار دولت نهم نیز به عنوان معاون اجرایی قوه قضائیه شروع به فعالیت خواهد کرد که این موضوع نشانگر آن است که احیاء معاونت اجرایی در قوه قضائیه حکایت ازاقدامات جدیدی نسبت به دوره گذشته در دستگاه قضایی دارد.

از سوی دیگر با برکناری حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای که پیش از این به عنوان وزیر اطلاعات دولت نهم مشغول بکار بود او نیز به قوه قضائیه نقل مکان خواهد کرد و جایگزین حجت الاسلام قربانعلی دری نجف آبادی در دادستانی کل کشور خواهد شد.

یکی از تغییرات مهم قوه قضائیه در زمان ریاست جدید حجت الاسلام صادق لاریجانی تغییر دادستان تهران است. گفته می شود که انتصاب مرتضی بختیاری به عنوان دادستان تهران و جانشین سعید مرتضوی قطعی شده است و به زودی بختیاری که پیش از این سابقه ریاست سازمان زندانها ، ریاست دادگستری استان خراسان و استانداری اصفهان را در کارنامه خود دارد جایگزین دادستان تهران خواهد شد. بر اساس اخبار منتشره از حوزه دولت احتمال همکاری مرتضوی با دولت دهم نیز افزایش یافته است.

از روابط عمومی قوه قضائیه هم خبر می رسد که با رفتن صدیق از دستگاه اطلاع رسانی این قوه ، رحیمی جایگزین وی خواهد شد. رحیمی در اوایل ریاست آیت الله شاهرودی بر قوه قضائیه مسئولیت روابط عمومی این قوه را برعهده داشته است.

تغییرات قوه قضائیه در دوره آیت الله صادق لاریجانی در سازمان بازرسی کل کشور اعمال نخواهد شد و حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی که بیش از یک سال است ریاست این سازمان را برعهده دارد در سمت خود ابقا خواهد شد.

همچنین محمد جواد لاریجانی برادر رئیس جدید قوه قضائیه احتمالا در سمت دبیری ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ابقا خواهد شد. گرچه شرح وظایف جدیدی برای این ستاد تدوین خواهد گردید.

حسینعلی امیری معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از دیگر مسئولان قوه قضائیه است که در سمت خود ابقا می شود.

آیت الله صادق لاریجانی همچنین قرار است آیت الله گرکانی امام جمعه اراک و نماینده ولی فقیه در استان مرکزی را به عنوان رئیس دیوان عالی کشور منصوب کند.

تغییرات در معاونت های قوه قضائیه و سازمانهای قضایی همچون معاونت اداری مالی قوه قضائیه، دادگاه عالی قضات ، سخنگویی دستگاه قضاسازمانقضایی نیروهای مسلح، دادگاه ویژه روحانیت و دادگستری های شهرهای مهم نیز در دست بررسی است که به محض اطلاع از اخباری در خصوص تغییرات یا ابقاء مدیران این دستگاهها در این زمینه اطلاع رسانی صورت خواهد گرفت.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.