×

پوربابایی مسئولان حق ورود به حریم خصوصی افراد را ندارند

پوربابایی مسئولان حق ورود به حریم خصوصی افراد را ندارند

یک وکیل دادگستری گفت که مسئولان در زمینه امر به معروف و نهی از منکر حق ندارند به اجبار این کار را انجام دهند و وارد حریم خصوصی افراد شوند

پوربابایی-مسئولان-حق-ورود-به-حریم-خصوصی-افراد-را-ندارند

یک وکیل دادگستری گفت که مسئولان در زمینه امر به معروف و نهی از منکر حق ندارند به اجبار این کار را انجام دهند و وارد حریم خصوصی افراد شوند.

هوشنگ پوربابایی، اظهار کرد: یکی از وظایف حاکمیت، امر به معروف و نهی از منکر است و این همان موضوعی است که در مقدمه قانون اساسی آمده است.

وی افزود: بر اساس این موضوع مقام معظم رهبری فرموده‌اند که حاکم اسلامی وظیفه دارد راه‌ها را هموار و اهدافی را تعریف کند تا مردم در جهت رسیدن به این اهداف بتوانند راه سعادت و شقاوت خود را بشناسند.

این حقوقدان با بیان این که اساس و تاسیس حکومت اسلامی و فلسفه انقلاب جمهوری اسلامی ایران تعیین راه زندگی مردم است و فلسفه اسلام این بوده که ما راه سعادت و انسان‌شناسی و ... را بشناسیم، ادامه داد: مقام معظم رهبری در این خصوص فرموده‌اند که وظیفه حکومت اسلامی است که این مسیرها را برای مردم شناسایی و مردم را کمک کند تا در این مسیر قرار گیرند.

پوربابایی افزود: تفکر بعضی از افراد این است که به هر طریق ممکن می‌توانند مردم را هدایت کنند؛ در صورتی که این تفکر غلط است و نتیجه حاصل این نیست که با ورود به حریم خصوصی افراد به آنها راه را نشان دهیم. این موضوع مخالف فرمان هشت ماده‌ای امام(ره)، آیه نبوی سوره قرآن «لااکراه فی‌الدین» - در دین اجبار و اکراهی وجود ندارد - و شئونات اسلامی است.

این وکیل دادگستری با تاکید بر اینکه باید مسیر را به مردم نشان دهیم تا با اختیار خودشان راه را انتخاب کنند، گفت: البته مردم هم این حق را ندارند که از این اختیار سوءاستفاده کرده و به حقوق دیگرانی که می‌خواهند وارد این مسیر شوند تعرض کنند. نظم عمومی باعث می‌شود که مردم حق تعارض به کسانی که می‌خواهند وارد این مسیر شوند را نداشته باشند.

وی با یادآوری اینکه فلسفه حکومت اسلامی این است که راه را به مردم نشان دهد، گفت: مسئولان در زمینه امر به معروف و نهی از منکر حق ندارند به اجبار این کار را انجام دهند و وارد حریم خصوصی افراد شوند و حقوق مردم را مورد تعرض قرار دهند تا آنها به سعادت برسند.

پوربابایی با بیان این که هیچ کس در راه رسیدن به سعادت اولی به نفس خویش نیست، خاطرنشان کرد: هیچ کس بهتر از خود فرد نمی‌تواند او را به سعادت و همای حقیقی برساند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

نظرات (1)

  • محسن1393-04-09 پاسخ

    با سلام شکایت اینجانب در دادیاری 8 دادسرای شهید تولایی اصفهان مبنی بر جعل قولنامه بوده که بدون رسیدگی کامل و بدون اینکه از کاتب قولنامه که (در زمان تاریخ قولنامه خردسال بوده ) باز جویی شود به جهتی از جهات بدون رسیدگی منع تعقیب و در صورت اعتراض بدلایل نامعلوم و مبهم با اینکه صد در صد حق با اینجانب است و با اینکه پرونده در شعبه 121 ک تحت رسیدگی بوده به چه جهت از جهات پرونده به شعبه 118 و منع تعقیب تائید گردیده است چرا ! ! ! ؟ قولنامه جعلی شهود ندارد اثر انگشت مخدوش و غیر قابل بهره برداری بوده و اثر انگشت فاقد نقوش اثر انگشت میباشد ! ! ! اگر مسلمان هستید و اگر واقعا" قرآن و خون شهیدان مورد احترام شما است پرونده 900366 دادیاری شعبه 8 دادسرای شهید تولایی اصفهان و پرونده کلاسه 870012 شعبه شش حقوقی اصفهان را بررسی کنید اینجانب رزمنده دوران جنگ هستم و مال باخته الان که متاسفانه در دادگستری اصفهان از بی قانونی هم خسته و دارم میمیرم از کلیه مسلمانانی که این نوشته را میخوانند تقاضای کمک و یاری دارم و در این باب ( سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن ) با احترام شاکی پرونده اسماعیلی

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.