×

نقض تصمیم وزارت‌ ارشاد در انحلال خانه‌ سینما از سوی دیوان عدالت اداری

نقض تصمیم وزارت‌ ارشاد در انحلال خانه‌ سینما از سوی دیوان عدالت اداری

نقض تصمیم وزارت‌ ارشاد در انحلال خانه‌ سینما از سوی دیوان عدالت اداری

نقض-تصمیم-وزارت‌-ارشاد-در-انحلال-خانه‌-سینما-از-سوی-دیوان-عدالت-اداری

رییس دیوان عدالت‌اداری درگفت‌وگوی اختصاصی با ایسنا خبر داد:

نقض تصمیم وزارت‌ ارشاد در «انحلال» خانه‌ی سینما از سوی دیوان عدالت اداریی کد خبر: 91030200973

رییس دیوان عدالت اداری از صدور رای در پرونده شکایت خانه سینما از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نقض تصمیم انحلال خانه سینما خبر داد.

محمدجعفر منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این باره افزود: در این پرونده یک مساله در تصمیم وزارت ارشاد از لحاظ رعایت موازین قانونی توسط شعبه رسیدگی‌کننده به پرونده مورد اشکال قرار گرفته است.وی افزود: شعبه رسیدگی‌کننده تصمیم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را نقض کرد تا مجددا وزارت فرهنگ و ارشاد درموضوع انحلال خانه سینما تصمیم‌گیری کند.

رییس دیوان عدالت اداری گفت: این رای به وزارت ارشاد و خانه سینما ابلاغ خواهد شد.

براساس این گزارش، دستور انحلال خانه سینما روز 13 دی ماه 90 طی نامه‌ای از سوی دبیر هیات رسیدگی به امور مراکز فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به مدیرعامل خانه سینما اعلام شده بود.

در متنی که با عنوان «دستور انحلال» به تشکل صنفی خانه سینما ارسال شد، آمده بود: «نظر به مجموع بررسی‌های معموله و مداقه در اسناد و مدارک مربوطه و امعان نظر در مراحل ایجاد تشکل موسوم به «خانه سینما» بدینوسیله اعلام می‌دارد با توجه به عدم طی تشریفات قانونی مربوط به تاسیس موسسات فرهنگی و هنری و نیز اقدامات غیر قانونی بعدی، این تشکل و استمرار فعالیت‌های آن فاقد وجاهت قانونی است و مراتب جهت انحلال خانه سینما اعلام می‌گردد. بدیهی است هر اقدامی خلاف مفاد این دستور و یا عدم توقف فعالیت ظرف 48 ساعت از تاریخ صدور، از مصادیق بارز ماده واحده قانون تعطیل موسسات و واحد‌های آموزشی و تحقیقاتی و فرهنگی که بدون مجوز قانونی دائر شده و می‌شوند (مصوب 7 دی ماه 72 مجلس شورای اسلامی) بوده و موجب پیگرد قانونی است.»  

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.