جهت مشاوره تلفنی با وکیل با شماره 09125147095 در تماس باشید.

اخذ مالیات نقل و انتقال املاک به دفاتر اسناد رسمی واگذار شد

تهران - اخذ مالیات نقل و انتقال املاک به موجب بند ۱۱ ماده ۲۷ لایحه بودجه سال۱۳۹۱، به دفاتر اسناد‌رسمی واگذارشد.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران، این اقدام برای تسهیل امور مردم و به ابتکار وزارت امور اقتصاد ودارائی و همکاری کانون سردفتران و دفتریاران اجرا شده است.

بر اساس این گزارش، در بند ۱۱ ماده یاد شده آمده است: در راستای تسریع در انجام امور و کاهش هزینه‌ها، سازمان امور مالیاتی موظف است صدور گواهی موضوع ماده ۱۸۷ قانون مالیات‌های مستقیم را با هماهنگی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به دفاتر اسناد رسمی واگذار کند.

بر این اساس، نحوه واگذاری و حق الزحمه دفاتر طبق دستورالعملی است که توسط سازمان امور مالیاتی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تهیه می‌شود و حداکثر تا دو ماه پس از ابلاغ این قانون به تصویب وزیر امور اقتصاد و دارایی می‌رسد