جهت مشاوره تلفنی با وکیل با شماره 09123956043 در تماس باشید.

اخذ-مالیات-نقل-و-انتقال-املاک-به-دفاتر-اسناد-رسمی-واگذار-شد

تهران - اخذ مالیات نقل و انتقال املاک به موجب بند 11 ماده 27 لایحه بودجه سال1391، به دفاتر اسناد‌رسمی واگذارشد.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران، این اقدام برای تسهیل امور مردم و به ابتکار وزارت امور اقتصاد ودارائی و همکاری کانون سردفتران و دفتریاران اجرا شده است.

بر اساس این گزارش، در بند 11 ماده یاد شده آمده است: در راستای تسریع در انجام امور و کاهش هزینه‌ها، سازمان امور مالیاتی موظف است صدور گواهی موضوع ماده 187 قانون مالیات‌های مستقیم را با هماهنگی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به دفاتر اسناد رسمی واگذار کند.

بر این اساس، نحوه واگذاری و حق الزحمه دفاتر طبق دستورالعملی است که توسط سازمان امور مالیاتی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تهیه می‌شود و حداکثر تا دو ماه پس از ابلاغ این قانون به تصویب وزیر امور اقتصاد و دارایی می‌رسد