×

زنان ایرانی برای رسیدن به برابری جنسیتی راه درازی در پیش دارند

زنان ایرانی برای رسیدن به برابری جنسیتی راه درازی در پیش دارند

زنان ایرانی برای رسیدن به برابری جنسیتی راه درازی در پیش دارند

زنان-ایرانی-برای-رسیدن-به-برابری-جنسیتی-راه-درازی-در-پیش-دارند وکیل 

نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد:

زنان ایرانی برای رسیدن به برابری جنسیتی راه درازی در پیش دارند



لازم است تا تغییراتی در سیاست‌های جنسیتی و توانمندسازی زنان صورت ‌گیرد./ هر روز یک زن در ایران جان خود را بر اثر مشکلات بارداری از دست می‌دهد.
ایلنا: الزیرا ساینبایوا نماینده مقیم موقت برنامه عمران سازمان ملل متحد در نشستی که به مناسبت روز ملل متحد انجام شده بود، گفت: پیشرفت ایران در زمینه کاهش مرگ و میر کودکان فقر و بهبود وضعیت محیط‌زیست و به طور کلی اهداف توسعه هزاره سوم مناسب بوده است.
او ادامه داد: البته هنوز لازم است با تغییراتی که در سیاست‌های جنسیتی و توانمندسازی زنان صورت گیرد، گام‌های موثرتری در رسیدن به اهداف هزاره سوم برداشته شود.
هول کی‌اوز نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد نیز در این نشست در رابطه با وضعیت زنان در ایران گفت: زنان ایرانی برای رسیدن به برابری جنسیتی راه درازی در پیش دارند.
او ادامه داد: در حال حاضر در ایران تعداد مرگ و میر مادران بین 25 تا 27 در هر100 هزار تولد زنده است و این به معنای آن است که در ایران هر روز یک زن بر اثر مشکلات بارداری جان خود را از دست می‌دهد. هر چند که این آمار در مقایسه با کشورهای دیگر منطقه آمار مناسبی است.
او در رابطه با تنظیم خانواده در ایران گفت: میزان شیوع استفاده از لوازم پیشگیری در ایران نسبت به منطقه بسیار بالاست اما با وجود این آمار هنوز 20 درصد از زنان باردار اعلام می‌کنند که بارداری آنها ناخواسته بوده است.

بیشتر کشته‌شدگان حوادث طبیعی زنان و کودکان هستند
به گزارش ایلنا، در همین زمینه علی مجتهد شبستری رئیس دفتر ملل متحد برای هماهنگی امور انسان دوستانه در نشستی که به مناسبت روز ملل متحد انجام شده بود، در رابطه با بروز سیل و زلزله در ایران گفت: بیشتر کشته‌شدگان زلزله و سیل در ایران را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند و به همین جهت دولت به دنبال توانمندسازی زنان در برابر بلایای طبیعی و مقابله با آنان است.
او ادامه داد: در بخش توانمندسازی زنان و بلایای طبیعی سازمان ملل در تمام استان‌ها همکاری‌های لازم را با دولت ایران انجام داده است.

    

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.