×

با استفاده از جایگزین های حبس، تفکیک زندانیان به آسانی انجام می شود

با استفاده از جایگزین های حبس، تفکیک زندانیان به آسانی انجام می شود

رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت رییس قوه قضاییه و مقامات دستگاه قضایی به کاهش جمعیت کیفری تاکید دارند

با-استفاده-از-جایگزین-های-حبس،-تفکیک-زندانیان-به-آسانی-انجام-می-شود

رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: رییس قوه قضاییه و مقامات دستگاه قضایی به کاهش جمعیت کیفری تاکید دارند.

 تهدید به مجازات حبس مؤثرتر از اعمال حبس است - حبس تعزیری - زندانیان نباید پس از حبس از جامعه جدا شوند - توقیف و حبس غیرقانونی - مجازات های جایگزین چیست و شامل حال چه کسانی می شود ؟ - نقش کمرنگ مجازات های اجتماعی جایگزین زندان در قوانین - عدالت ترمیمی جایگزین مناسبی برای مجازات های حبس - تسریع در کاهش مجازات حبس با اصلاح قوانین - حبس الکترونیکی ، از ابداعات قانون جدید مجازات اسلامی 

اصغر جهانگیر گفت: طبقه‌بندی زندان‌ها از گذشته مطرح بوده و بخش‌هایی از آن انجام شده است و بخش‌های که هنوز انجام نشده به دلیل کمبود جا و زیاد بودن تعداد زندانیان است.

وی ادامه داد: در واقع امکان اینکه بتوانیم طبقه‌بندی را به صورت کامل انجام دهیم فراهم نبوده است؛ بنابراین ما یا باید مکان‌هایمان را افزایش دهیم یا تعداد زندانی‌هایمان را کاهش دهیم.

رییس سازمان زندان‌ها خاطرنشان کرد: از سیاست‌های سازمان زندان‌ها که از گذشته وجود داشته و الان هم مورد تاکید رییس دستگاه قضا و مقامات دستگاه قضایی قرار دارد کاهش جمعیت کیفری است. ما باید از سیاست‌ مجازات جایگزین حبس مانند استفاده از پابند الکترونیکی استفاده کینم که در این صورت محیط به گونه‌ای فراهم می‌شود که تفکیک زندانیان به صورت صد در صد اجرایی خواهد شد.

اما و اگرهای مجازات حبس - حقی به نام حبس - قانون ومجازات های جایگزین حبس - تبدیل تبعید به جزای نقدی یا حبس و شرایط آن - اعمال مجازات های  جایگزین به جای حبس - حبس و ایام قابل احتساب در سوابق محکومیتی - ضرورتهای به کارگیری مجازاتهای جایگزین حبس - قانون مجازات اسلامی از حذف سنگسار تا مجازات جایگزین حبس 

جهانگیر گفت: اگر طبقه‌بندی به صورت کامل اجرا شود افرادی که جرایم مختلفی دارند در کنار هم قرار نخواهند گرفت تا زندان به یک مرکز بدآموزی تبدیل شود؛ بنابراین طبقه‌بندی زندان‌ها تلاشی است که در این دوره در حال انجام آن هستیم.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.