×

اثبات نزول خواری سخت است-حبس برای افرادی که معامله به قصد فرار از دین می کنند

اثبات نزول خواری سخت است-حبس برای افرادی که معامله به قصد فرار از دین می کنند

رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به این مطلب که اثبات موضوع نزول‌خواری سخت است، گفت افرادی که معامله به قصد فرار از دین دارند به حبس محکوم می‌شوند

اثبات-نزول-خواری-سخت-است-حبس-برای-افرادی-که-معامله-به-قصد-فرار-از-دین-می-کنند

رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به این مطلب که اثبات موضوع نزول‌خواری سخت است، گفت: افرادی که معامله به قصد فرار از دین  دارند به حبس محکوم می‌شوند.

تحقق ربا با چک بلامحل - مردم از ربای بانکی چه می دانند؟ -  شرکت سرمایه گذاری، بیع یا ربا؟ - ارائه پیش‌ نویس قانون عملیات بانکی بدون ربا به مجلس طی هفته آینده - شکوائیه رباخواری - ضرورت اصلاح مقررات بانکداری بدون ربا - ربا در قوانین جزایی ایران - ربا - شکوائیه علیه ربا دهنده 

 غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران در برنامه پایش شب گذشته در شبکه یک سیما گفت: به مردم می‌گویم که ما باید به این موضوع اذعان کنیم که زندان جای افراد بزهکار است نه بدهکار.

وی تصریح کرد: زندان برای بزهکاران، سارقان، اراذل و اوباش است که امنیت جامعه را به خطر انداخته‌اند که سیاست قوه قضاییه هم برخورد با این افراد است.

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: ما از مردم سوال می‌کنیم آیا زندانی کردن بدهکار برای مردم پول می‌شود؟ اگر بدهکاری به زندان برود برای فرد طلبکار پول می‌شود؟

اسماعیلی گفت: ما در ارتباط با بدهکاران سیاستمان این است که بدهکارانی که معلوم باشد پول دارند و اموالی برای انها متصور باشند را فرض بر تمکن می‌گیریم و به زندان می‌فرستیم تا پول مردم را بدهند.

معامله به قصد فرار از دین و نکات مهم پیرامون آن - باطل کردن معامله به قصد فرار از دین - معامله واقعی به قصد فرار از دین 

وی افزود: اما تذکر ما و توصیه ما به مردم این است که مردم باید در تنظیم قرارداد‌ها و اخذ تضمین‌های لازم تمام توجه خود را داشته باشند تا بعد از نوشته شدن قرارداد افراد دچار مشکل نشوند.

وی خاطرنشان کرد: اینکه مردم می‌گویند فرد بدهکار را بازداشت کنید تا مجبور شود پولش را بدهد موضوع صحیحی نیست.

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: اگر فردی برای فرار از دادن بدهی خود معامله به قصد فرار از دین کند ما مال را توقیف کرده و برای فرد حتی مجازات حبس هم در نظر گرفته می‌شود.

وی درباره نزول خواری نیز گفت: ما قانون درباره برخورد با نزول خواری داریم اما اثبات نزول خواری سخت و ناممکن است.

اسماعیلی گفت: ما نمی‌گوییم امکان ندارد که بتوان به این موضوعات رسیدگی کرد چه بسا همین امروز هستند زندانیانی که به خاطر نزول خواری به زندان رفته اند.

صوری بودن معامله و غیر واقعی بودن آن و ثبت رسمی آن جهت فرار از دین احراز می شود - معامله به قصد فرار از دین

متن کامل اظهارات رئیس کل دادگستری استان تهران متعاقبا منتشر می‌شود.

منبع : خبرگزاری فارس

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.