×

افزایش 16 درصدی مرگ زنان معتاد

افزایش 16 درصدی مرگ زنان معتاد

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه مرگ زنان معتاد در سال 92 نسبت به سال 91، 16 درصد افزایش داشته است،گفت استعمال مواد مخدر65 درصد موجب همسرآزاری، 55 درصد موجب طلاق، 30 درصد موجب کودک آزاری، 25 درصد موجب قتل و 25 درصد موجب نزاع و خشونت می‌شود

افزایش-16-درصدی-مرگ-زنان-معتاد

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه مرگ زنان معتاد در سال 92 نسبت به سال 91، 16 درصد افزایش داشته است،گفت: استعمال مواد مخدر65 درصد موجب همسرآزاری، 55 درصد موجب طلاق، 30 درصد موجب کودک آزاری، 25 درصد موجب قتل و 25 درصد موجب نزاع و خشونت می‌شود.

اعتیاد زنان، بمبی خاموش، راه اندازی مرکز ترک اعتیاد بانوان خط قرمز ستاد مبارزه با مواد مخدراهمیت و ضرورت بررسی معضل اعتیاد  - آیا می دانید استعمال یا قاچاق مواد مخدر و مجازات آن چیست ؟  - بایسته های قانونی بازار داغ مواد مخدر - ابعاد حقوقی مقابله با اعتیاد 

 شهیندخت مولاوری در نشست هم‌اندیشی که ظهر دوشنبه به مناسبت فرا رسیدن هفته مبارزه با موادمخدر در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد، گفت: در حال حاضر تعداد زنان درگیر اعتیاد ( مقالات مرتبط با اعتیاد - سوالات مرتبط با اعتیاد ) بسیار کمتر از مردان است به گونه‌ای که 9.3 درصد معتادان را زنان تشکیل می‌دهند.

وی افزود: البته اعتیاد شوهران تاثیر زیادی بر زنان دارد و آنان و کودکانشان را در معرض انواع خشونتهای خانگی قرار می‌دهد، بنابراین باید به این حوزه توجه کافی داشته باشیم.

روند مقابله با کمپ های ترک اعتیاد غیرمجاز - جای خالی مراکز ترک اعتیاد به الکل - خلأهای قانونی مواد مخدر و روانگردان برطرف می شود - مواد مخدر جرم و جنایات و چراها 

مولاوردی با اشاره به پدیده ای نوظهور بنام زنانه شدن فقر ادامه داد: این پدیده به ویژه در میان زنان سرپرست خانوار دیده می‌شود و خدا نکند که با زنانه شدن اعتیاد نیز مواجه شویم.

نگرانی از افزایش میزان گرایش زنان و دختران به مواد محرکه روانگردان

به گفته معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، افزایش میزان گرایش زنان و دختران به مواد محرکه روانگردان بسیار نگران‌کننده است. در چنین شرایطی پنهان کاری و نگاه نامناسب جامعه به این دختران و زنان شرایط این گروه از زنان را بغرنج می کند.

عناصر تشکیل دهنده جرایم مرتبط با مواد مخدر -  نحوه اعمال تخفیف در پرونده های مواد مخدر - درآمدی بر قاچاق مواد مخدر  

مولاوردی با بیان اینکه اعتیاد، بیماری‌های خاص و رفتار پرخطر جنسی سه ضلع یک مثلث را تشکیل می‌دهند، توضیح داد: باتوجه به رویکرد جدید ستاد مبارزه با مواد مخدر درزمینه صیانت اجتماعی می‌توانیم از اقدامات آنها استفاده کنیم ، ضمن آنکه کارگروهی به پیشنهاد معاونت امور زنان در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه حمایت اجتماعی از زنان بهبود یافته تشکیل شده و این معاونت نیز عضو آن کارگروه بود که  امیدواریم  بتوانیم در این کارگروه به حمایت اجتماعی از زنان بهبود یافته، اشتغال پایدار و ممانعت از قربانی شدن آنها توجه کنیم.

مولاوردی با اشاره به ضرورت آموزش دختران از طریق تعامل با آموزش و پرورش گفت: امیدواریم بتوانیم از طریق وزارت آموزش و پرورش در زمینه آموزش دختران، گامهای مناسبی برداریم و بیشتر بر پیشگیری از استعمال مواد مخدر متمرکز شویم، چرا که در دنیا آموزش، کلید توانمندسازی است.

زنانه شدن سالمندی در ایران

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به سن امید به زندگی زنان اظهار کرد: در حال حاضر با زنانه شدن سالمندی و سرپرستی خانوار مواجه هستیم. همچنین یکی از دلایل افزایش زنان سرپرست خانوار بالا رفتن آمار طلاق است و علاوه بر آن شاهد افزایش تعداد زنان خودسرپرست به دلیل افزایش سن ازدواج و فارغ‌التحصیلی دختران از دانشگاه‌ها هستیم.

جالب ترین شیوه های قاچاق مواد مخدر - در اتهام قاچاق مواد مخدر ، کافی نبودن دلائل از موجبات برائت است 

به گفته مولاوردی، تعداد زنان سرپرست خانوار به دلایلی مانند افزایش شمار زنان بیوه به دلایلی چون تصادفات جاده‌ای بیشتر شده است. البته من موافق اصطلاح تجرد قطعی نیستم، به نظر من اینگونه نیست که زنان تجرد قطعی را انتخاب کنند

منبع : خبرگزاری مهر

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.