×

رییس پلیس مبارزه باموادمخدر خبرداد افزایش63درصدی دستگیری این دسته ازحجاج درمبادی خروجی کشور

رییس پلیس مبارزه باموادمخدر خبرداد افزایش63درصدی دستگیری این دسته ازحجاج درمبادی خروجی کشور

رییس پلیس مبارزه باموادمخدر خبرداد افزایش63درصدی دستگیری این دسته ازحجاج درمبادی خروجی کشور

رییس-پلیس-مبارزه-باموادمخدر-خبرداد-افزایش63درصدی-دستگیری-این-دسته-ازحجاج-درمبادی-خروجی-کشور

بااعلام تشدید برخوردبا حجاج حامل موادمخدر؛ رییس پلیس مبارزه باموادمخدر خبرداد: افزایش63درصدی دستگیری این دسته ازحجاج درمبادی خروجی کشور، کشف14کیلومواد از حجاج    


 


رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با اشاره به افزایش 63 درصدی آمار دستگیرشدگان متقاضی تشرف به حج که مواد مخدر با خود به همراه داشتند و همچنین افزایش 52 درصدی مواد مخدر کشف شده از این افراد نسبت به سال گذشته، از تشدید برخورد و جلوگیری اعزام حجاجی خبر داد که قصد انتقال مواد مخدر به کشور عربستان را دارند.

به گزارش خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار حسین‌آبادی در نشست خبری با بیان این که طی سال گذشته 336 نفر از متقاضیان حج با به همراه داشتن حدود هفت کیلوگرم انواع مواد مخدر توسط نیروی انتظامی و فرودگاه‌های کشور دستگیر شدند، افزود: این رقم در سال جاری و تاکنون به یک‌هزار و 69 نفر از متقاضیان حج عمره افزایش یافته که این تعداد با به همراه داشتن حدود 14 کیلوگرم انواع مواد مخدر در مبادی خروجی کشور دستگیر شده‌اند.

وی ادامه داد: این در حالیست که طی سال جاری 160 نفر از اتباع ایرانی که به حج عمره مشرف شده‌اند، بنا به دلیل یاد شده (به همراه داشتن مواد مخدر) توسط پلیس عربستان دستگیر و به زندان‌های این کشور معرفی شده‌اند.

حسین آبادی تاکید کرد: شرایط به سر بردن در زندان‌های عربستان بسیار دشوار است.

وی با اشاره به برگزاری آخرین جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر به ریاست دکتر احمدی نژاد طی روز گذشته که گزارشی از آمار دستگیرشدگان اعزام به حج در مبادی خروجی کشور و همچنین افرادی که به دلیل به همراه داشتن مواد مخدر توسط پلیس عربستان دستگیر شده بودند، ارائه شد عنوان کرد: بنابراین در این جلسه مقرر شد کمیته‌ای متشکل از ستاد مبارزه با مواد مخدر، سازمان حج و زیارت، دادستانی کل کشور و پلیس مبارزه با مواد مخدر، تشکیل و سریعا راهکارهای جدی جهت مقابله با خروج و اعزام این دسته از افراد به عربستان اتخاذ و این افراد به محاکم قضایی معرفی شوند.

به گفته رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا، همچنین در این جلسه پیشنهاد شد به هیچ عنوان اجازه تشرف به کسانی که محکومیت جرایم مواد مخدر دارند، داده نشود.

وی یادآور شد: اقدام یاد شده ظرف چند روز آینده توسط دستگاه‌های ذیربط پیگیری و به مبادی خروجی کشور ابلاغ می‌شود، تا به این ترتیب شاهد دستگیری اتباع ایرانی توسط دولت عربستان نباشیم.

به گزارش ایسنا، حسین‌آبادی همچنین اعلام کرد: بر اساس مصوبه جلسه یاد شده برخورد با خرده‌فروشان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر در سراسر کشور تشدید می‌شود.

وی در این باره خاطر نشان کرد: با هماهنگی دستگاه قضایی مقرر شد، نیروی انتظامی و قوه قضاییه سریعا جلساتی را به منظور ایجاد هماهنگی‌های لازم با ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار و شرایط را برای آماده کردن اردوگاه‌های کشور فراهم کند.

به گفته رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا، به این ترتیب توزیع‌کنندگان خرد مواد مخدر در سراسر کشور توسط پلیس دستگیر و با هماهنگی مراجع قضایی به اردوگاه‌ها منتقل می‌شوند. 

    

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.