×

اطلس آسیب شناسی پزشکی قانونی

اطلس آسیب شناسی پزشکی قانونی

در پرونده های جنایی، آنچه موجب عدم رضایت است به جهتی ؛ وجود نقصان در تحلیل علمی وقایع است چرا که حقوق با پزشکی قانونی انس نگرفته است تا بتواند آنچه نسخه کارشناسی قانونی شده را با هر آنچه که اتفاق افتاده است، به نیکی تحلیل نماید و به ناچار وظیفه ارزیابی مدارک پزشکی قانونی را گردن می نهد

اطلس-آسیب-شناسی-پزشکی-قانونی وکیل 

در پرونده های جنایی، آنچه موجب عدم رضایت است به جهتی ؛ وجود نقصان در تحلیل علمی وقایع است. چرا که حقوق با پزشکی قانون ی ( مقالات مرتبط با پزشکی قانونی - سوالات مرتبط با پزشکی قانونی )انس نگرفته است تا بتواند آنچه نسخه کارشناسی قانونی شده را با هر آنچه که اتفاق افتاده است، به نیکی تحلیل نماید و به ناچار وظیفه ارزیابی مدارک پزشکی قانونی را گردن می نهد.

طول درمان در پزشکی قانونی تعیین نمی شود - برق گرفتگی شهری از دیدگاه پزشکی قانونی - جنون در پزشکی قانونی - آئین نامه تعرفه های خدمات خاص پزشکی قانونی -  پزشکان تمایلی به خدمت درپزشکی قانونی ندارند 

این در حالیست که وظیفه ارزیابی اعتبار اظهارات اصحاب پزشکی قانونی به نوعی بر عهده دادگاه گذارده شده است و این از اختصارات قانون گذاری کشور ما نیست بلکه از جمله اصول پذیرفته شده جهانی است.

چنین امری به نظر برگرفته از توجه ناکافی به دانش علوم قانونی است. دانشی که با اعتبار بخشی به شواهد و مستندات پرونده و تحلیل آن، تا به حدّی قدرت و اعتبار می یابد که گاه اقرار و شهادت شهود را نیز متزلزل ساخته و آن ادله را از مقام موضوعیت به جایگاه طریقیت تنزل رتبه می بخشد و گاه تایید می نماید. با دریافت این مهم و در ادامه فعالیت های علمی و مطالعاتی، موسسه مطالعات و مشاوره حقوقی وکلای ایران زمین چهارصد و هشتاد جلد از کتب مأخذ دانشگاهی جهان را در زمینه کاری تهیه و به ردیف اجرا گذارده است.

 تعرفه های خدمات خاص پزشکی قانونی در سال 1394 ابلاغ شد - کار در پزشکی قانونی در ردیف کارهای سخت و زیان آور قرار گیرد 

برگردان اطلس آسیب شناسی قانونی که در عداد کتب معتبر و دانشگاهی است به خواننده، کمک خواهد کرد تا ارزیابی دقیقی از اتفاقات افتاده بدست آورد و با برداشتی که از موضوع پیدا می کند، خواسته های خود را منطبق با استانداردهای علوم قانونی ساخته و توجه به آنها را، بطور رسمی از مراجع بخواهد . این فرایند به طی شدن مسیر صحیح پروندهای قضایی منجر می شود و راه را برای برداشت تقویت شده علمی، هموار می سازد و سردرگمی موجود در بعض رسیدگی ها را سامان بخشیده و در نهایت از اطاله آن، می کاهد.

برگردان فارسی چنین آثاری، دشواریهای خاصی در پی دارد که این فقره نیز فرع برآن نیست. داشتن دانش کافی در زمینه های ترجمه، زبان و ادبیات فارسی، علوم قانونی، حقوق، تشکیلات قضایی، پلیس علمی جرایم، علوم پزشکی؛ از جمله الزامات برگردان این گونه آثار است.

منبع : رساله حقوق

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.