×

پیشنهاد عجیب و جالب مشاوران املاک به مستاجران متقاضی رهن کامل

پیشنهاد عجیب و جالب مشاوران املاک به مستاجران متقاضی رهن کامل

پیشنهاد عجیب و جالب مشاوران املاک به مستاجران متقاضی رهن کامل

پیشنهاد-عجیب-و-جالب-مشاوران-املاک-به-مستاجران-متقاضی-رهن-کامل

در تهران برخی مشاوران املاک برای پاسخ به تقاضای «رهن کامل» اغلب اجاره نشین ها پیشنهاد می کنند مبلغی که با آن قصد رهن واحد مسکونی را دارند به بنگاه بسپارند تا بنگاه مسکن با پرداخت سود ماهانه پول به آنها، عملا مبلغ اجاره ماهانه مورد تقاضای موجر را تامین و پرداخت کند!

این اقدام مشاوران املاک هم اکنون حلقه واسط بین مستاجران متقاضی «رهن کامل» و موجران متقاضی «اجاره ماهانه» شده است. در حالی که این روزها اکثر مستاجران در بنگاه های مسکن در مناطق مختلف تهران دنبال آپارتمان با شرایط «رهن کامل» هستند، اما موجران واحدهای خود را اغلب با شرایط رهن و اجاره به بازار عرضه می کنند به همین خاطر اغلب مشاوران املاک با توجه به وضعیت موجود در بازار اجاره مسکن که نشان می دهد نوع تقاضا با نحوه عرضه همخوانی ندارد، به متقاضیان بازار اجاره پیشنهاد جالبی را مطرح می کنند. پیشنهاد این دسته از دلالان بازار مسکن به همین سادگی نیست، چرا که آنها راهی را پیش پای مستاجران می گذارند که اکثر متقاضیان به خصوص آنهایی که به هیچ عنوان حاضر به اجاره واحد با شرایط رهن و اجاره نیستند با کمی تامل این پیشنهاد بنگاهداران را می پذیرند!

فعالان بازار مسکن به مستاجرانی که قصد رهن کامل دارند، پیشنهاد می کنند ابتدا فایل های «رهن و اجاره» موجر در بنگاه را مشاهده کنند و بخشی از مبلغی که برای رهن کامل در نظر گرفته شده را به عنوان ودیعه به موجر بپردازند و مابقی مبلغ باقیمانده را نزد بانک یا به دست خود بنگاهداران برای سرمایه گذاری بسپارند تا ماهانه مبلغی در قالب سود را دریافت کنند و مبلغ به دست آمده را برای تامین اجاره ماهانه استفاده و به موجر هر ماه پرداخت کنند.

حتی برخی از مشاوران املاک تاکید می کنند که مبلغی که مستاجران برای سرمایه گذاری در بانک یا نزد بنگاه سپرده گذاری می کنند گاهی اوقات ممکن است میزان سود بیش از مبلغ مورد نظر را پس دهد؛ یعنی احتمال دارد سود دریافتی ماهانه بیش از اجاره ماهانه باشد. به نقل از دلالان مسکن این روزها تعداد متقاضیانی که به این ایده اهمیت می دهند و دست به تبدیل نحوه پرداخت اجاره بها می زنند کم نیست زیرا آنها از این طریق هم می توانند واحدی با امکانات مورد نیاز خود را فراهم کنند و از سوی دیگر طی سال، هزینه دیگری را پرداخت نمی کنند زیرا اجاره ماهانه همانطور که اشاره شد از راه سوددهی مبلغ سرمایه گذاری تامین می شود و مبلغ سرمایه گذاری شده رقمی است که از قبل برای اجاره ملک در نظر گرفته شده است.

مهدیس فرقانی

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.