×

رییس کل دادگستری استان گلستان حبس زدایی یک تکلیف دینی، عقلانی و قانونی است

رییس کل دادگستری استان گلستان حبس زدایی یک تکلیف دینی، عقلانی و قانونی است

رییس کل دادگستری استان گلستان حبس زدایی یک تکلیف دینی، عقلانی و قانونی است

رییس-کل-دادگستری-استان-گلستان-حبس-زدایی-یک-تکلیف-دینی،-عقلانی-و-قانونی-است وکیل 

رییس کل دادگستری استان گلستان در جلسه کارگاه کاهش جمعیت کیفری استان گفت: موضوع حبس‌زدایی یک تکلیف دینی، عقلانی و قانونی است و همه مکلف هستند به قوه قضاییه در اجرای این سیاست نظام کمک کنند.

به گزارش ایسنا،‌ احمد فاضلیان رییس کل دادگستری استان گلستان ضمن تقدیر و تشکر از اداره کل زندان‌های استان، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و معاونت آموزش و تحقیقات دادگستری به جهت برپایی کارگروه کاهش جمعیت کیفری استان در این جلسه گفت: امروزه با توجه به گستردگی جوامع و پیچیدگی جرایم و لزوم مقابله با شرارت‌ها و تبهکاری ها و از طرفی ضرورت حفظ امنیت اجتماعی، برای محافظت از جامعه و مقابله با اقدامات مخرب لازم است مکانی به نام زندان داشته باشیم هر چند این خود واقعیت تلخی است.

وی در ادامه ضمن تاکید بر اینکه امروزه مجازات حبس یکی از مهمترین کیفرهایی است که در بسیاری جوامع دنیا اعمال می شود افزود: با توجه به شرایط موجود نمی‌توانیم زندان را از زندگی اجتماعی مردم حذف کنیم. آنچه که ما در حبس زدایی باید تحقیق کنیم استفاده حداکثری از فضای زندان برای مجرمین خطرناکی که امنیت جامعه را تهدید می‌کنند و جلوگیری کردن از ورود افرادی که حضور آنها در زندان نه تنها کمکی به ارتقاء امنیت و آرامش مردم و جامعه نمی کند بلکه آثار مخرب فردی و اجتماعی را بر جامعه تحمیل می کند.

این مقام مسئول در ادامه گفت: ما در حبس زدایی به دنبال استفاده منطقی و عقلانی و هدفمند از مجازات حبس هستیم. امروزه حبس زدایی یک اندیشه خاص دستگاه قضایی نیست بلکه موضوع حبس زدایی خواست ملی ،دینی ،عقلانی و فرا قوه ای است.

در ادامه «محمود امینی» مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان گلستان ضمن تقدیر و تشکر از حاضرین در جلسه گفت: در سال 89 ما کارگروه کاهش جمعیت کیفری نوجوانان را برگزار کردیم که با همت مسئولان و قضات نتجیه آن کاهش پنجاه درصدی ورود به زندان در سال گذشته بوده است.

امینی در ادامه افزود: با توجه به فضای محدود زندان و در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان با تلاش مسئولین ستاد دیه استان در سال گذشته 497 نفر از مددجویان جرایم غیر عمدی و مالی با کمک های بلاعوض آزاد شدند و تعداد 980 نفر از مددجویان زندان‌های استان نیز شامل عفو مقام معظم رهبری شدند که با تلاش کمیسیون عفو استان علی الخصوص تلاش های بی وقفه جناب آقای خورشیدی دبیر کمیسیون آزاد شدند.

وی در ادامه گفت: در زندان مجرمینی داریم که از همان ابتدا الگوی زندگی خود را اشتباه انتخاب کرده اند و به لحاظ همین اشتباه در مسیر اشتباه قرار گرفته‌اند و کسی هم نبوده که آنها را راهنمایی کند و یا اگر هم کسی برای راهنمایی وجود داشته در آن زمان این افراد دیگر پذیرش راهنما و راهنمایی را نداشته اند چرا که از همان اول الگوی نادرستی انتخاب کرده‌اند. لذا حالا که این افراد گفتار شده‌اند و سرشان به سنگ روزگار خورده است بر ما فرض است که آنها را راهنمایی کنیم و از مسیر نادرست به راه درست هدایت کنیم و آنها را احیا کرده تا جامعه را احیا کنیم.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.