×

لایحه قضا زدایی از توسل بی رویه به مجازات جلوگیری می کند

لایحه قضا زدایی از توسل بی رویه به مجازات جلوگیری می کند

یک حقوقدان گفت لا‌یحه قضازدایی در راستای سیاست حبس‌زدایی، کاهش عناوین مجرمانه، استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس و تهیه شده است و از توسل بی‌رویه به مجازات جلوگیری می‌کند

لایحه-قضا-زدایی-از-توسل-بی-رویه-به-مجازات-جلوگیری-می-کند

یک حقوقدان گفت: لایحه قضازدایی در راستای سیاست حبس‌زدایی، کاهش عناوین مجرمانه، استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس و... تهیه شده است و از توسل بی‌رویه به مجازات جلوگیری می‌کند.

معایب ، محاسن و بایدها و نبایدهای لایحه قضازدایی تشریح شد - بررسی اهمیت لایحه قضازدایی  در نگاه یک حقوقدان - تصویب لایحه قضازدایی راهکار مقابله با اطاله دادرسی - قضازدایی در حقوق جزای اسلامی 

"عباس اسدی" با اشاره به اهمیت لایحه قضازدایی و سیاست حبس‌زدایی اظهار داشت: دغدغه‌های مسئولا‌ن قوه قضاییه برای حبس‌زدایی، جرم زدایی و قضازدایی قابل تقدیر است و با توجه به اینکه این مهم در کشورهای توسعه‌یافته از حدود 2 دهه قبل در حال اجراست، بنابراین لا‌زم بود که این سیاست‌ها در رأس سیاست‌های جنایی دستگاه قضایی قرار گیرد.

وی ادامه داد: لا‌یحه قضازدایی در راستای سیاست حبس‌زدایی، کاهش عناوین مجرمانه، استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس و تجدید‌نظر در سیاست جنایی تقنینی؛ تهیه شده است و از توسل بی‌رویه به مجازات جلوگیری می‌کند.  

اسدی تصریح کرد: ‌قوه قضاییه درخصوص سیاست جنایی–تقنینی، اقدامات نسبتاً مطلوبی را انجام داده است واین‌که در برنامه چهارم توسعه، زندان‌زدایی و حبس‌زدایی در صدر سیاست‌های دستگاه قضایی قرار گرفته، به طور قطع نتیجه اقدامات قوه قضاییه است.

آیا تکلیف لایحه قضا زدایی در کمیسیون حقوق قضایی مجلس مشخص می شود؟

این حقوقدان در پایان خاطرنشان کرد: مواردی چون ضرورت جرم‌زدایی از قوانین کیفری، گسترش سیاست قضازدایی، استفاده از کمیسیون‌های شبه‌قضایی در رسیدگی‌ها، حذف برخی عناوین مجرمانه از قوانین در لایحه قضازدایی لحاظ شده است.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.