×

نظارت بر ضابطان‌ قضایی منوط به هماهنگی‌ با مراتب‌ فرماندهی نیست

نظارت بر ضابطان‌ قضایی منوط به هماهنگی‌ با مراتب‌ فرماندهی نیست

نظارت بر ضابطان‌ قضایی منوط به هماهنگی‌ با مراتب‌ فرماندهی نیست

نظارت-بر-ضابطان‌-قضایی-منوط-به-هماهنگی‌-با-مراتب‌-فرماندهی-نیست وکیل 

دیوان‌عدالت‌اداری اعلام کرد:نظارت بر ضابطان‌ قضایی منوط به هماهنگی‌با مراتب‌ فرماندهی نیست

با ابطال بخشنامه رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر؛
هیات عمومی دیوان عدالت اداری بخشنامه رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر که بر اساس آن اعمال نظارت قضایی بر ضابطان منوط به هماهنگی با سلسله مراتب فرماندهی شده است، را ابطال کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متن رای شماره 71 هیات عمومی دیوان عدالت اداری در این زمینه به شرح زیر است: « مطابق ماده 15 قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور کیفری مصوب سال 1378، ضابطان دادگستری مامورانی هستند که تحت نظارت و تعلیمات مقام قضایی به وظایف مقرر در زمینه کشف جرم و بازجویی مقدماتی و حفظ آثار و دلایل جرم و جلوگیری از فرار و مخفی شدن متهم و ابلاغ اوراق و اجرای تصمیمات قضایی عمل می‌کنند و نیروی انتظامی نیز از جمله ضابطان دادگستری احصاء شده است و در ماده 17 قانون مذکور نیز ریاست و نظارت بر ضابطان بر عهده رییس حوزه قضایی گذارده شده است.

با توجه به مراتب مذکور اعمال نظارت قضایی بر ضابطان، ملازمه‌ای با هماهنگی با سلسله مراتب فرماندهی نیروی انتظامی به شرحی که در بخشنامه شماره 3142/700/2726- 1388/7/15 رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران قید شده است ندارد. لذا با استناد به بند یک از ماده 19 و ماده 42 قانون دیوان عدالت اداری حکم به ابطال بخشنامه مورد اعتراض صادر و اعلام می‌شود.»

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.