×

اسناد منگوله دار همچنان معتبر است

اسناد منگوله دار همچنان معتبر است

معاون امور املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت سند های قدیمی از اعتبار خارج نشده و می توان از آنها به عنوان وثیقه استفاده کرد

اسناد-منگوله-دار-همچنان-معتبر-است وکیل 

معاون امور املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: سند های قدیمی از اعتبار خارج نشده و می توان از آنها به عنوان وثیقه استفاده کرد.

سند رسمی - شرایط آزمون سردفتری اسناد رسمی - اطلاعیه سازمان ثبت در خصوص دفاتر فاقد دفتریار - قانون تشکیل دفاتر اسناد رسمی - ارزش محتویات و مندرجات سند رسمی  - دادخواست ابطال وکالت نامه و سند رسمی انتقال - فروش مال غیرمنقول بدون تنظیم سند رسمی - چگونگی الزام به تنظیم سند رسمی 

«محمدحسین بکاییان» روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار حقوقی قضایی ایرنا در خصوص اینکه آیا اسناد قدیمی از اعتبار خارج شده اند یا نه، افزود: این موضوع که اسناد قدیمی دیگر معتبر نیستند و نمی توان برای قرار وثیقه یا فروش از آنها استفاده کرد، صحت ندارد.

وی ادامه داد: از صاحبان اسناد قدیمی خواسته ایم تا اسناد خود را تعویض کنند اما این اسناد هنوز معتبر هستند و می توان برای قرار وثیقه از آنها استفاده کرد.

بکاییان گفت: از صاحبان اسناد تقاضا داریم در عین حالیکه می خواهند اسناد خود را برای وثیقه بگذارند، همزمان برای دریافت سند جدید اقدام کنند.

قرار تامین خواسته به استناد سند رسمی - مزایای طلایی سند رسمی -  برخورد دادگاه با ابطال سند رسمی - شرایط ادعای جعل سند رسمی -  اعتبار اسناد رسمی و عادی در دعاوی مدنی - دعوی رسیدگی الزام به تنظیم سند رسمی

وی، سیاست های تبدیل اسناد قدیمی را مبتنی بر اصلاح فرآیند خدمات به شیوه سنتی و تبدیل آن به روش های نوین عنوان کرد. 

به گفته بکاییان، اولین اهداف سال 93 سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، تعویض اسناد مالکیت قدیمی و تبدیل آن به سند کاداستر(نقشه برداری از زمین به همراه مشخصات جغرافیایی و ثبتی) است.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.