×

همایش مقررات و مدیریت پیمان برگزار شد

همایش مقررات و مدیریت پیمان برگزار شد

همایش مقررات و مدیریت پیمان برگزار شد

همایش-مقررات-و-مدیریت-پیمان-برگزار-شد وکیل 

همایش مقررات و مدیریت پیمان برگزار شد
خبرگزاری موج - همایش مقررات و مدیریت پیمان با هدف تعامل کارشناسان فنی سازمان درخصوص مدیریت پیمان و مقررات حاکم بر پیمان ها و ایجاد وحدت رویه در امور یاد شده ، در تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای ، فریدون مقدس نژاد مشاور ریاست سازمان در امور نظارت بر پروژه های بهسازی در این سمینار به ارایه توضیحاتی درخصوص روسازی های بلوکی بتنی پرداخت.

وی ضمن مقایسه روسازی بلوکی با انواع دیگر روسازی ها، به کار برد این بلوک ها در کشورهای دنیا و مکان های مختلف، انواع بلوک ها، فرآیند نصب آنها، تحلیل نمادهای محدود سه بعدی، مکانیسم ایجاد چفت و بست بین بلوک ها در روسازی های بتنی اشاره کرد.

مقدس نژاد همچنین با اشاره به نکاتی درخصوص نحوه تولید بتن غلتکی، نحوه تراکم آن و شیوه اجرای مناسب روسازی توسط این نوع بتن، مزایای روسازی بتن غلتکی را تشریح کرد و اظهار داشت، این نوع روسازی، ارزان و متناسب با امکانات و شرایط کشورمان است.

حمید رضا جوادیان ذی حساب سازمان نیز درخصوص بررسی و تعیین قیمت تمام شده پروژه های بلند مدت، مخارج قبل از انعقاد قرارداد، مخارج پیمان ها، نکات قابل تأمل در پیمان ها، روش های میزان تکمیل پیمان، دریافت وام با بهره جهت انجام پروژه ها، بحث کاربردی محاسبه قیمت تمام شده پروژه های بلند مدت، مخارج قبل از انعقاد قرارداد در سازمان، انواع قراردادهای پیمانکاری در سازمان، انواع کسورات قابل کسر از هر قرارداد و نحوه محاسبه انواع بیمه در قراردادها به نکاتی اشاره کرد.

در ادامه این همایش رضا نفیسی مدیرکل دفتر فنی و امور پیمان ها نیز محورهای این همایش را شامل آشنایی با مباحث قراردادی و مقررات حاکم بر آن، شرح و تفسیر مفاد ماده های شرایط عمومی و خصوصی پیمان و فهرست بها، چالش ها و راهکارها در مفاد شرایط عمومی پیمان و فهرست بها و آشنایی با چگونگی کنترل صورت کارکردهای محاسبه شده ذکر کرد.

وی لازمه پیشرفت پروژه های دفتر فنی و امور پیمان ها را تحلیل و موشکافی مسایل و ارایه راهکارهای مناسب دانست و با تاکید بر اهمیت مشارکت سازمان های استانی در راهبری پروژه ها خاطر نشان کرد: برای تقویت توان دفتر فنی و پیشبرد امور ، واگذاری فعالیت ها به سازمان های استانی و نظارت از سوی ستاد مرکزی امری ضروری است.

نفیسی با اشاره به اهمیت شناسایی موانع پیشرفت پروژه ها در استان ها اظهار داشت: با نگهداری مناسب پروژه ها و نظارت و کنترل مناسب باید از هزینه های زاید جلوگیری شود.
مدیرکل دفتر فنی و امور پیمانها افزود: در سال جاری 700 میلیارد ریال اعتبار به بخش فنی به ویژه پایانه های مرزی اختصاص یافته است که از رشد مطلوبی نسبت به سال گذشته برخوردار است، اما باید این اعتبارات در محل مورد نیاز هزینه شود.

نفیسی همچنین از بهره گیری از استفاده از نرم افزارهای مناسب برای کنترل پروژه در آینده نزدیک خبرداد.
براساس این گزارش، محمدرضا رضایی مدرس این دوره به ارایه مباحثی درخصوص بخشنامه های تضامین، انواع مناقصات، شرایط و قانون برگزاری مناقصات، شاخص های ارزیابی پیمانکاران و انواع مناقصات پرداخت.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.